بهترین خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط سال ۲۰۱۵

بهترین خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط سال ۲۰۱۵Reviewed by بلانیان on Jan 22Rating: 5.0

خودرو‌های شاسی بلند با قابلیت‌های آفرود و سواری راحت خود، روز به روز محبوبیت علاقه‌مندان بیشتری به خود جذب می‌کنند. برای آشنایی با بهترین شاسی بلند‌های سایز متوسط در سال ۲۰۱۵ با زومیت همراه باشید.

خودروهای شاسی بلند (SUV) با وجود پیش‌بینی‌ها در خصوص ضعف در فروش، از زمان معرفی و عرضه به بازار توانستند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. فضای جادار، پیشرانه‌های قدرتمند، راحتی بالای سرنشینان و قابلیت طی مسیر‌های آفرود و ناهموار، این خودروها را از سایر انواع محصولات متمایز ساخته است؛ البته نباید توقع مصرف سوخت بهینه‌ای را از این دسته از خودرو‌ها داشته باشید. پیش‌تر به معرفی بهترین نمونه‌های سایز کامپکت پرداختیم. اکنون به خودرو‌های عرضه شده در سایز متوسط خواهیم پرداخت که بدنه‌ی بزرگ‌تر، کابین‌ جادارتر، پیشرانه‌های قدرتمند‌تر و سیستم تعلیق متناسب با شرایط سخت جاده‌ای، این دسته از خودرو‌ها را از برادران کوچک‌تر خود متمایز می‌کند. در ادامه توجه شما را به بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط ارایه شده در سال ۲۰۱۵ جلب می‌کنیم.

۹- داج جِرنی

جرنی همانند نام خود، فضای جادار و راحتی را برای خانواده‌هایی با جمعیت جهت سفرهای طولانی فراهم می‌کند. امکان انتخاب میان پیشرانه‌های ۲.۴ لیتری ۱۷۳ اسب بخاری و نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری به قدرت ۲۸۳ اسب بخار، برای خریداران موجود است. سیستم‌ چهار چرخ محرک نیز در صورت سفارش در جرنی تعبیه خواهد شد. جِرنی به واسطه‌ی فضای جادار و کیفیت سواری راحت خود، گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود. این خودروی هفت نفره قابلیت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم را دارد تا فضای بار به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

۸- فولکس واگن توارگ

2015 volkswagen touareg

توارگ همانطور که از محصولات فولکس واگن انتظار می‌رود، سواری راحت را در کنار قوای مناسب پیشرانه را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. این خودرو به پیشرانه‌‌ی ۶ سیلندر ۲۸۰ اسب بخاری به صورت استاندارد و نمونه‌ی توربو دیزل ۲۴۰ اسب بخاری ( عرضه‌ی این نمونه ممنوع شده است) به صورت سفارشی، مجهز شده است. جعبه دنده‌ی پیشرفته‌ی ۸ سرعته‌ نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت را به هر چهارچرخ بر عهده دارد و خبری از نمونه‌ی تک محور محرک نیست. توارگ خودرویی بزرگ، جادار، راحت و آرام است و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر آن توان مناسبی را در اختیار قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید که در صورت خرید توارگ با امکانات افزوده، باید مبلغ بیشتری نسبت به سایر محصولات این دسته بپردازید.

۷- تویوتا فوررانر

2015 toyota 4runner

در حالی که اکثر تولید‌کنندگان در محصولات شاسی بلند خود از پلتفرم مشترک با نمونه‌های سدان بهره می‌برند، فوررانر از شاسی مخصوص توسعه‌ داده شده برای خودروهای شاسی بلند بهره می‌برد. این موضوع باعث شده است تا فوررانر در محیط‌های آفرود برتری خود را به رخ رقبای موجود بکشد. با این حال در رانندگی‌های روزمره و مسیر‌های شهری، این خودرو از فضای جادار و سواری آرام همانند سایر نمونه‌های موجود در این لیست بهره‌مند نیست. در خصوص تجهیزات نصب شده در فوررانر می‌توان به تایر‌های ۳۱.۵ اینچی و سیستم تعلیق پیشرفته و بهینه شده برای شرایط کاری سنگین اشاره کرد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خورجینی به توان ۲۷۰ اسب بخار به همراه جعبه دنده‌ی پنج سرعته‌ی خودکار و محور عقب محرک (سیستم چهارچرخ محرک به صورت سفارشی به فروش می‌رسد)، وظیفه‌ی تامین و انتقال توان لازم جهت پیمایش مسیرهای مختلف را بر عهده دارند.

۶- نیسان اکسترا

2009 nissan xterra

اکسترا نیز همانند فوررانر، از شاسی مخصوص توسعه داده شده برای خودرو‌های شاسی بلند بهره می‌برد که علاوه بر اکسترا، در پیکاپ فرانتیر نیز به کار رفته است. نیسان نیز از آخرین بازمانده‌های تولیدکنندگانی است که با تولید شاسی مشترک میان سدان‌ها و SUVها مخالف است؛ البته با توقف تولید اکسترا در سال ۲۰۱۶، می‌توان نیسان را از صف این دسته از خودروسازان خارج دانست. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و ۲۶۱ اسب بخاری اکسترا، رابطه‌ی خوبی با مصرف سوخت بهینه ندارد و جعبه دنده‌های ۶ سرعته‌ی دستی و ۵ سرعته‌ی خودکار این خودرو، توانایی رقابت با نمونه‌های پیشرفته‌ی کنونی را ندارد. اکسترا نیز همانند بسیاری از محصولات این رده به صورت استاندارد با محور عقب محرک به فروش می‌رسد و نمونه‌ی چهارچرخ محرک آن نیز در صورت پرداخت مبلغ افزوده، تعبیه خواهد شد. اگر به دنبال خودرویی با کاربری آفرود و مناسب در شهر هستید، اکسترا یکی از بهترین گزینه‌ها است. این خودرو به لطف دیفرانسیل قفل شونده، سیستم کمکی صعود از شیب و دمپر‌های پیشرفته‌ی بیل‌اشتین، توانایی بالایی در پیمایش مسیر‌های آفرود از خود به نمایش می‌گذارد. البته باید توانایی کنار آمدن با بدنه‌ای با زبان طراحی ۱۰ سال قبل را داشته باشید.

۵- کیا سورنتو

2016 kia sorento

سورنتو را می‌توان یکی از زیبا‌ترین خودرو‌های این رده دانست. شاسی بلند کیا به واسطه‌ی ظاهر جذاب، امکانات متعدد و قیمت مناسب، گزینه‌ای محبوب به شمار می‌رود. امکان انتخاب میان پیشرانه‌‌های چهار سیلندر ۱۹۱ اسب بخاری و نمونه‌ی توربوی ۲۴۰ اسب بخاری در کنار پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۹۰ اسب بخاری، برای خریداران سورنتو فراهم شده است. البته در نظر داشته باشید که تنها نمونه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر از صندلی‌های ردیف سوم بهره می‌برد. جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز به صورت استاندارد وظیفه‌ی انتقال توان به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد و سیستم چهارچرخ محرک نیز به صورت سفارشی عرضه می‌شود. نمونه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر سورنتو در حالت چهارچرخ محرک توانایی یدک کردن خودرو‌های ۲۳۰۰ کیلوگرمی را دارد. کیا سورنتو به واسطه‌ی رانندگی راحت، فرمان دقیق و گارانتی بلند مدت خود، یکی از گزینه‌های مناسب در رده‌ی خودروهای شاسی بلند سایز متوسط به شمار می‌آید.

۴- هیوندای سانتافه اسپرت

2015 hyundai santa fe sport

این خودرو در بازار ایران با نام سانتافه به فروش می‌رسد در حالی که در سایر بازار‌های جهان با نام‌های IX45 و سانتافه اسپرت شناخته می‌شود. دلیل این امر نیز عرضه‌ی نمونه‌ی شاسی بلند فول سایز هیوندای با نام سانتافه است. سانتافه اسپرت کوچک‌تر و فضای کابین کمتری نسبت به سانتافه دارد. بدنه‌ی این خودرو متناسب با زبان طراحی زیبا و جدید هیوندای بازطراحی شده است. پیشرانه‌های ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و ۲ لیتری توربو به توان‌های ۱۹۰ و ۲۶۴ اسب بخار، برای سانتافه در نظر گرفته شده‌اند. هر دو پیشرانه‌ی مذکور به همراه جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار عرضه می‌شوند. این خودرو نیز همانند سورنتو، به صورت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو و در صورت پرداخت هزینه‌ی بیشتر، با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. امکانات رفاهی زیادی در سانتافه در نظر گرفته شده است که می‌‌توان به سیستم باز کردن خودکار درب انتهای خودرو، در صورت به همراه داشتن ریموت و ایستادن در مقابل آن، اشاره کرد. سانتافه به واسطه‌ی فرمان‌پذیری قابل قبول، مصرف سوخت مناسب و کابین راحت به همراه امکانات رفاهی زیاد، از گزینه‌های ایده‌آل این رده‌ی خودرویی است.

۳- نیسان مورانو

2015 nissan murano

چه عاشق مورانو باشید و چه از آن تنفر داشته باشید، طراحی این خودرو را می‌توان جز بهترین‌ها دانست. سواری مورانو بسیار راحت و آرام است و فرمان این خودرو‌ احساس مطلوبی را به راننده منتقل می‌کند. ترمز‌های تعبیه شده در نیسان مورانو عملکر بسیار خوبی دارند و اطمینان کافی به سرنشینان منتقل می‌کنند. پیشرانه‌ی به کار رفته در این خودرو نمونه‌ی ۶ سیلندر ۲۶۰ اسب بخاری است و نیسان در نسل جدید این خودرو نیز ا ز جعبه دنده‌ی خودکار ضریب متغیر استفاده کرده است. جعبه دنده‌ی CVT به کار رفته در مورانو، پیشرفت بسیاری نسبت به نمونه‌های قبلی خود داشته است. مواد به کار رفته در کابین این خودرو کیفیت بالایی دارند و محیط دلنشینی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

۲- فورد اِج

2015 ford edge titanium

طراحی عضلانی اِج در کنار کابین جادار به همراه امکانات پیشرفته‌ی تعبیه شده در آن، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. پیشرانه‌ی استاندارد به کار رفته در این خودرو نمونه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری توربو با توان خروجی ۲۴۵ اسب بخار است. البته پیشرانه‌های ۳.۵ لیتری ۲۸۰ اسب بخاری و ۲.۷ لیتری توربو به توان خروجی ۳۱۵ اسب بخار، نیز در دسترس خریداران علاقه‌مندان به توان بیشتر است. اِج نیز همانند اکثر خودروهای موجود در این رده، به صورت استاندارد از محور محرک جلو بهره می‌برد که در صورت پرداخت مبلغ افزوده به سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد شد. فورد در طراحی بدنه‌ی اِج بهبود‌های آیرودینامیکی را در اولویت قرار داده، این مساله منجر به مصرف سوخت بهینه‌ی اِج نسبت به رقبای خود شده است.

۱- جیپ گرند چروکی

2014 jeep grand cherokee

تفاوتی ندارد که بخواهید از کوه بالا بروید یا درون شهر به رفت آمد بپردازید؛ گرن چروکی بهترین گزینه است. این خودرو به کمک سیستم پیشرفته‌ی چهارچرخ محرک و سیستم تعلیق کوادرا لیفت مجهز به دمپر‌های بادی، توانایی طی هر مسیری را دارد. پیشرانه‌ی استاندارد گرند چروکی، نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری به توان ۲۹۵ اسب بخار است. پیشرانه‌های هشت سیلندر ۵.۷ لیتری و ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو به توان‌های ۳۶۰ و ۲۴۰ اسب بخار نیز به صورت سفارشی همراه با گرند چروکی عرضه می‌شوند. کابین این خودرو نیز علاوه بر تجهیز به مواد با کیفیت مرغوب، به سیستم‌های رفاهی متعددی اعم از سیستم اطلاعاتی و سرگرمی پیشرفته‌ی جیپ با نام یوکانکت و قابلیت اتصال به وای‌فای و ۳G، مجهز شده است. گرند چروکی با طراحی بدنه‌ی زیبا، کابین راحت، پیشرانه‌ی توانمند و قابلیت‌های آفرود متعدد، خود را به عنوان بهترین شاسی بلند حال حاضر معرفی کرده است.

نظر شما در رابطه با خودروهای بالا چیست؟

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment