بلوبری علیه آلزایمر

بلوبری علیه آلزایمرReviewed by بلانیان on Mar 18Rating:

بلوبری علیه آلزایمر

بلوبری علیه آلزایمربلوبری میوه ای حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که به بهبود عملکرد شناختی مغز و حافظه کمک می کند.

بلوبری یکی از خوشمزه ترین میوه های حاوی ویتامین C است، این میوه  یکی از منابع سرشار از ویتامین  C است که حدود ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما را به این ویتامین تامین می کند، همچنین این میوه در سلامت قلب نیز تاثیر دارد.  فیبر و منگنز موجود در بلوبری به سلامت استخوان ها کمک می کند.

همچنین این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است که خطر بیماری قلبی و سرطان را پایین  می آورد، علاوه بر این در تحقیقات جدید نشان داده شده است که بلوبری حتی خطر بیماری آلزایمر را نیز کاهش می دهد.

یک تیم از دانشمندان دانشگاه سینسینتی به رهبری دکتر رابرت کریکوریان می‌گوید که آنتی اکسیدان های مفید در بلوبری در بهبود عملکرد شناختی و حافظه در برخی بزرگسالان مسن تاثیر مثبت داشته است. دانشمندان بر این باورند که افزودن بلوبری به رژیم غذایی ممکن است در جلوگیری از کاهش شناختی کمک کند.

رنگ تیره بلوبری از  یک نوع آنتی اکسیدان در این میوه است . به طور کلی، آنتی اکسیدان ها از آسیب های مربوط به پیری در سطح سلولی در گیاهان جلوگیری می‌کند. برخی از دانشمندان معتقدند میتوان با مصرف غذاهای غنی آنتی اکسیدان در روند پیری تاخیر ایجاد کرد البته نظر همه دانشمندان در مورد این موضوع یکسان نیست اما دانشمندانی که عضو انستیتو ملی سلامت هستند از این نظریه حمایت می کنند.

مصرف رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات بی شک برای سلامتی مفید است، بسیاری از دانشمندان غذاهای خاصی را برای دستیابی به فواید این میوه در برابر بیماری ها مورد آزمایش قرار دادند.

محققان این مورد را بر روی دو گروه از افراد مسن که یکی از گروه ها بالای ۶۸ سال و دارای مشکل عملکرد شناختی مغز و گروه دیگر بالای ۶۲ سال و دارای اختلال کاهش حافظه آزمایش کردند. در نهایت این محققان دریافتند بلوبری موجب بهبود عملکرد مغز و حافظه می شود.

About Author

Add a Comment