با انجام ورزش های شاد و پر تحرک خوش اندام بمانید

با انجام ورزش های شاد و پر تحرک خوش اندام بمانیدReviewed by بلانیان on Jan 12Rating: 5.0

با انگیزه ماندن، آن هم وقتی که در یک شرایط یکنواخت و کسل کننده قرار دارید، کار دشواری است. وقتی صحبت از تناسب اندام می‌شود، از انجام کارهای سرگرم کننده و هیجان انگیز نهراسید. این یک استراتژی عالی برای با انگیزه نگه داشتن خودتان است تا به روال تناسب اندام‌تان پایبند بمانید. اکثر کسانی که ورزش می‌کنند، اگر برنامه مفرحی داشته باشند به آن پایبند خواهند ماند.

زومبا

زومبا

به غیر از جالب‌تر کردن تمرین‌تان، ترکیب کردن روال تناسب اندام شما نیز به بدن‌تان شوک وارد می‌کند تا کالری بیشتری بسوزاند. هنگامیکه روال‌های تمرینی جدید را در پیش می‌گیرید، بدن شما با سخت‌تر کار کردن به آن پاسخ می‌دهد و این یعنی نتایج بهتری که همه‌ی ما به دنبال‌شان هستیم. با این فعالیت‌های سرگرم کننده، مجموعه تناسب اندام‌تان را گسترش دهید:

زومبا

دوست دارید برقصید؟ پس باید زومبا را امتحان کنید! این تمرین ایروبیک کم برخورد، حرکات پا و بدن طراحی شده‌ی سالسا، مرنگا، فلامنکو و سایر رقص‌ها را برای تقویت و محکم کردن بدن با هم ترکیب می‌کند. همچنین مرکز بدن، سرین و تمام گروه‌های اصلی عضلانی را درگیر می‌کند. حتی بهتر، زومبا اصلا شبیه یک تمرین نیست. جنبه‌ی اجتماعی زومبا، زومبا را به یک راه سرگرم کننده برای ورزش کردن تبدیل می‌کند. اگر از ورزش‌های گروهی خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید یک DVD زومبا بخرید و در خانه خودتان زومبا تمرین کنید.

حلقه هلاهوپ

حلقه‌های هلاهوپ، فقط برای بچه‌ها نیستند. در واقع این روزها حلقه زدن، به عنوان یک تمرین کاردیوی محبوب شناخته می‌شود. این حرکت به ظاهر ساده، ضربان قلب را بالا نگه می‌دارد و در عین حال عضلات سرین، میان تنه و پایین پشت را درگیر می‌کند. هلاهوپ، یک تمرین عالی برای افراد پیر و آن‌هایی است که از دردها و تیرکشیدن‌های روزمره رنج می‌برند.

حتی بهتر، شما می‌توانید حلقه زدن را در داخل خانه یا در فضای باز انجام دهید. فقط یک هلاهوپ سنگین پیدا کنید و حرکت آن را خوب یاد بگیرید. حلقه را در کمرتان نگه دارید و پاها را به اندازه عرض شانه یا باسن باز کنید. کلید این است که یک حرکت منظم انجام دهید تا هلاهوپ روی کمرتان بغلتد.

سنگ نوردی داخل سالن

عاشق تمرینات واقعا فیزیکی هستید؟ سنگ نوردی در داخل سالن، ضربان قلب شما را بالا نگه خواهد داشت و درعین حال تمام گروه‌های اصلی عضلانی را تقویت می‌کند. همچنین قدرت، تعادل و استقامت می‌سازد. تنها یک ساعت سنگ نوردی، ۸۰۰ کالری خواهد سوزاند. جابجایی مداوم وزن در بین سنگ‌ها، عضله سازی کرده و مرکز بدن را فعال می‌کند. بالا کشیدن خودتان، کل بالا تنه را نیز درگیر می‌کند.

از ارتفاع می‌ترسید؟ نگران نباشید. سنگ نوردی داخل سالن، کاملا بی‌خطر است. می‌توانید با بولدرینگ (صعودهای کوتاه) و top rope(حمایت از بالا) شروع کنید. هنگامیکه به آن عادت کردید، می‌توانید فعالیت‌های چالش برانگیزتر را انجام دهید.

پریدن از طناب (طناب زدن)

طناب زدن، درست مانند هلاهوپ، فقط برای بچه‌ها نیست. این تمرین، یکی از بهترین تمرین‌ها در رابطه با کالری سوزی است. ۱۵ دقیقه طناب زدن، ۲۰۰ کالری می‌سوزاند. این حرکت کل بدن را درگیر می‌کند، ضربان قلب را بالا نگه می‌دارد و پاها را تقویت می‌کند.

البته استفاده از کفش مناسب در هنگام طناب زدن، بسیار مهم است. شما به کفش‌هایی نیاز دارید که پشتیبانی کافی فراهم کنند و کفی زیادی داشته باشند. دلیلش این است که شما هر بار که از طناب می‌پرید، باید روی پنجه پاهایتان فرود بیایید و این کار، فشار زیادی روی پاها وارد می‌کند. بنابراین کفش‌های راحتی تهیه کنید که از پاها به خوبی حمایت کنند. همچنین فراموش نکنید که حداقل ۱۰ دقیقه قبل از طناب زدن، دستها و پاهایتان را گرم کنید.

شما می‌توانید طناب پرش‌تان را به هر جا ببرید و از آن برای گذراندن زمان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر منتظر اتوبوس هستید، طناب بزنید. همچنین می‌توانید از طناب زدن به همراه پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه، برای افزایش کالری سوزی استفاده کنید. هر زمانی که تبلیغات بازرگانی تلویزیون شروع شد، طناب بزنید. شما از مقدار کالری که فقط در چند دقیقه طناب زدن می‌سوزانید، شگفت زده خواهید شد.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment