بادمجان شکم پُر؛ پیش غذای پُر از زحمت

بادمجان شکم پُر؛ پیش غذای پُر از زحمتReviewed by بلانیان on Nov 28Rating:

بادمجان شکم پر

مواد لازم براي 2  نفر

4 عدد بادمجان درشت
2  /1 پیمانه پنیر موتزارلا

مواد لازم جهت مایه گوشتی

100 گرم گوشت چرخ‌کرده
2 عدد پیاز متوسط
1 پیمانه قارچ اسلایس شده
2  /1 پیمانه فلفل دلمه‌ای خرد شده
به میزان لازم روغن
به میزان لازم زردچوبه، نمک و فلفل
به میزان لازم  آویشن و پودر سیر

مواد لازم جهت سس گوجه

2 عدد گوجه‌فرنگی بزرگ
3 حبه سیر خرد شده
2 /1 ق س رب گوجه‌فرنگی
3 ق س زعفران محلول در آب

طرز تهیه:

1 ابتدا بادمجان‌ها را با پوست خوب بشویید، سپس آنها را از طول به دوقسمت کنید. داخل شکم بادمجان را کمی خالی کرده و سپس روی سطح آن کمی نمک بریزید و حداقل نیم ساعت صبر کنید تا تلخی آن گرفته شود. بعد از نیم ساعت آنها را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

2 در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا پیاز و فلفل دلمه‌ای را داخل آن تفت دهید تا سبک شود، سپس گوشت چرخ‌کرده را همراه نمک، فلفل، پودر سیر،آویشن و زردچوبه به مخلوط پیاز و فلفل دلمه‌ای اضافه کرده ، مواد را خوب تفت دهید. در انتها قارچ اسلایس شده را به مواد گوشتی اضافه کرده ، به تفت دادن ادامه دهید. بعدازآنکه مواد آماده شدند، تابه را خاموش کنید.

3 گوجه‌فرنگی‌ها را به همراه سیر داخل مخلوط‌کن یا ظرف غذا ساز بریزید تاپوره‌ای شکل شوند، سپس آن را در تابه با کمی روغن تفت دهید. درنهایت رب گوجه‌فرنگی و زعفران دم‌کرده را به سس اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد و سس آماده شود.

4 بادمجان‌ها را با مواد گوشتی پر کنید. بادمجان‌های پر شده را داخل تابه روی سس بچینید و با شعله کم صبر کنید تا بادمجان‌هاکاملا پخته شوند.

5 پس از پخت، کمی پنیر موتزارلا روی بادمجان‌هابریزید و تا زمان طلایی شدن، آن را داخل فر قرار دهید. شعله بالا را روشن کنید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا سطح بادمجان‌ها طلایی شود.

 

 

About Author

Add a Comment