باخت به فولاد یعنی پرسپولیس در بحران!

باخت به فولاد یعنی پرسپولیس در بحران!Reviewed by بلانیان on Aug 29Rating:

عصر ایران – تیم فوتبال پرسپولیس، جمعه شب در حالی به مصاف فولاد می رود که فولاد با 15 امتیاز تیم نخست جدول لیگ برتر است و پرسپولیس با 10 امتیاز در رتبه پنجم جای دارد. شکست پرسپولیس در برابر فولاد، منجر به عقب‌افتادگی 8 امتیازی سرخپوشان نسبت به فولادی‌ها می‌شود و بدین ترتیب، در میانه نیم‌فصل اول لیگ برتر، باید گفت که شاگردان علی دایی از کورس قهرمانی – دست کم در نیم‌فصل اول – خارج شده‌اند.

علاوه بر این، شکست پرسپولیس در برابر فولاد سومین شکست این تیم در فصل جاری لیگ برتر خواهد بود و سه باخت در هفت بازی، یعنی درافتادن پرسپولیس به ورطه بحران، آن هم پیش از دربی تهران!

علی دایی اگر سه امتیاز بازی با فولاد را کسب کند، شاگردانش را با روحیه‌ای بالا به مصاف استقلال می‌فرستد. با توجه به پیروزی احتمالی استقلال در برابر استقلال خوزستان در هفته هفتم لیگ برتر، اگر پرسپولیس به فولاد ببازد، استقلال پیش از دربی 7 امتیاز از پرسپولیس جلوتر می‌افتد و اگر پرسپولیس را هم ببرد، در پایان هفته هشتم، استقلال 20 امتیازی می‌شود و پرسپولیس 10 امتیازی!

برد در برابر فولاد، می‌تواند مانع از درغطلیدن پرسپولیس به مغاک بحران باشد اما حتی کسب تساوی در بازی با فولاد، در صورت برد استقلال در برابر استقلال خوزستان، پرسپولیس را 11 امتیازی می‌کند و استقلال را 17 امتیازی.

تیم علی دایی توانایی چندانی برای ارائه بازی تهاجمی ندارد! دست کم تا پایان هفته ششم، سرخپوشان نتوانسته اند تیمی قدرتمند در مقام حمله باشند. ناتوانی قرمزها در ارائه بازی هجومی، شاید ناشی از تک مهاجم بودن این تیم باشد، شاید هم ناشی از ضعف سه هافبک هجومی این تیم.

به هر حال، مشکل اصلی تیم دایی، در خط میانی اش است. خط دفاعی پرسپولیس تا به امروز مستحکم نشان داده است. دروازه بان پرسپولیس هم بهترین دروازه بان لیگ تا پایان هفته ششم بوده است.

اگر دایی مشکل خط هافبک تیمش را برطرف کند، پرسپولیس می تواند روزهای بهتری را در لیگ برتر تجربه کند ولی در صورت تداوم ضعف کنونی خط میانی پرسپولیس، شاگردان دایی دیر یا زود از جمع مدعیان قهرمانی خارج می شوند.

About Author

Add a Comment