این نوشیدنی ها افسردگی می آورند !

این نوشیدنی ها افسردگی می آورند !Reviewed by بلانیان on Feb 28Rating:

مصرف نوشیدنی های شیرین به ویژه از نوع رژیمی با افزایش خطر ابتلا بهافسردگی مرتبط است.

محققان کارولینای شمالی با انجام مطالعات خود روی ۲۶۳ هزار و ۹۲۵ فرد ۵۰ تا ۷۱ ساله و بررسی مصرف نوشیدنی هایی شامل نوشابه، چای و قهوه مشاهده کردند در حالیکه قهوه می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی شود، نوشیدنی های شیرین به ویژه انواع رژیمی آنها احتمال بروز افسردگی در بزرگسالان را افزایش می دهد.

براساس این گزارش محققان با یک پیگیری ۱۰ ساله و شناسایی افرادی که پس از این سالها دچار افسردگی شده بودند افزودند: افرادی که بیش از ۴ قوطی یا ۴ فنجان در روز نوشابه می نوشیدند در مقایسه با کسانی که نوشابه مصرف نمی کردند تا ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار گرفتند و نیز وقوع افسردگی در کسانی که هر روز ۴ قوطی آبمیوه صنعتی مصرف می کردند نسبت به افرادی که اصلاً مصرف نمی کردند تا ۳۸ درصد بیشتر بوده است.

بروز افسردگی با مصرف نوشابه های رژیمی، آبمیوه رژیمی و هم چنین چای سرد رژیمی نسبت به انواع معمولی آنها بیشتر است.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه حاکیست در مقایسه با کسانی که قهوه نمی نوشیدند افرادی که در روز ۴ فنجان قهوه می نوشیدن،د تا ۱۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار گرفتند.

به گفته محققان این تحقیقات نشان می دهد که قطع مصرف نوشیدنی های رژیمی شیرین و یا جایگزینی آنها با قهوه شیرین نشده به طور طبیعی می تواند به کاهش خطر ابتلا به افسردگی کمک کند . البته برای تائید این یافته ها هنوز هم تحقیقات بیشتری لازم است و افراد مبتلا به افسردگی باید هم چنان داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را مصرف نمایند.

About Author

Add a Comment