اگر عشق اولی هستید حتما بخوانید

اگر عشق اولی هستید حتما بخوانیدReviewed by بلانیان on Mar 16Rating:

اگر عشق اولی هستید حتما بخوانید


فراموش نکنیم عشق و عاشقی می تونه ای بسا تا ۱۰۰ سالگی و بیشتر هم روی بده همین چند روز پیش خبری می خوندم پیرمردی بالای ۱۰۰ سال شیفته و عاشق زن همسایه شده بود با وجود اینکه زنش چندین سال پیش مرده بود و توی اون سن ،  نتیجه و نبیره و ندیده و … داشت !!! پس نگید من هرگز عاشق نشدم و نخواهم شد و یا دیگه بسم هست هر چی از عشق کشیدم ! دیگه بچه ها هم عاشق می شن !!

این جستار رو دست کم نگیرید نه اینکه من نوشتم چون زندگی یک نفر رو بهتر کردن خودش بسیار سودمند هست با سپاس از شما دوست گرامی و خرد ورز و عاشق

الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها * که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

( حافظ)

۱- رعایت نکردن تناسب ها + نداشتن تفاهم  

( سن ، فرهنگ ، نژاد ، شهر ، دوری و نزدیکی ، سطح دانش و مدرک ، اندیشه و اخلاق و جهان بینی و  …)

خب شما سنت +۳۰ سال هست عشقتون – ۲۰ سال آخه خدا رو خوش می آد یه دختر رو از زندگی و درس و اون نشاط  نوجوانی دور کنید و گرفتار این فکرها بکنید؟ حالا اگه بتونید ازدواج کنید و همه شرایط جور باشه و دو طرف خشنود باشن و … و… باز می شه گفت مشکلی نیست البته نیش و کنایه ها و اختلاف طبقاتی و اینکه برو با پیرمرد ازدواج کردی و اختلاف دو نسل در اندیشه و … رو چیکار می کنید؟؟ البته در آغاز کار هزار بهونه دارید ولی در عمل تازه می فهمید که زندگی کردن به همین آسونی هم نیست اونم مردان و زنان و دختران و پسران این دوره زمونه که بد جوری عصبی و تند مزاج و متغیر هستن !

۲- چشم و هم چشمی

( طرف می بینه دوستش ، زن بهتری گرفته ( از هر نظر که خودش می دونه ) می خواد چشمامش در بیاد یهویی این بی نوا رو رها می کنه چه نامزدش باشه چه دوست دختر و بدبختانه برخی که زن رسمی دارن ! ) و می ره سراغ یکی دیگه !
روز به روز مهریه ها و جهیزیه ها بالاتر و بالاتر می رن خب جوان یه لا قبا این میونه چیکار کنه ؟ یا پدر و مادرش ؟

یه خبر می خوندم کرایه ی یه خودرو مدل بالا واسه عروسی و … شبی ۸ میلیون تومان !!! توی شهر اصفهان ، خب این  همه گرفتاری و گرونی و درد سر و …  رستم دستان رو هم می ترسونه !

۳- وارد شدن رابطه ها به سوی نیازهای جسمی و غیر مشروع یا دست کم احساس نیاز !

( خب آدمی زاده دیگه !!! می شه گفت ۶۰-۸۰% رابطه ها پس از دو سه ماه به اینجا کشیده می شه که بابا یه دیداری یه بووس و کناری چیزی !!!   باز بستگی به طرف و فرهنگش و میزان پایبندی به دین و فرهنگ داره . اوووه چقدر تو این چت روم ها دخترهای کم سن و سال برام گفتن دوست پسراشون چه کارها که باهاشون نکردن !  و شوربختانه کار به تجاوز هم کشیده ! )

۴-ادامه دادن درس و از این ادا اصول ها

به ویژه از سوی دخترها بیشتر ، می بینیم که طرف عاشق دختری شده اووووه ۵ ساله هنوز این دختره در راه مدارک بالاتر هست نمی گم بد کاری می کنه با اینهمه تکلیف اون بیچاره رو هم مشخص کنه تا بیاد این دکتری بگیره یا کارشناسی ارشد ، پدر اون عاشق در اومده که …   خب خیلی ها نا امید و افسرده و دلگیر و خشمگین و دلسرد میشن … از آغاز به این چیزها بیندیشید که اینگونه نشه !

۵- اینکه طرف بی کار هست و بی پول و بی سرمایه ..

ای داد بیداد که یکی از دلایل اصلی همین هست . خب هر چی هم دو طرف هم رو بخوان
با عشق می شه سفره رو رنگی کرد ؟
 نه اینکه حالا سفره پر باشه و بی عشق ! هر دو بد هست

زمانی که یکی کارشناسی ارشد داره مانند افغانی ها وایساده سر میدون و خیابون بره کارگری دیگه تا ته خط رو بخونید داستان بی کاری در ایران رو ، تازه اگه گیرش بیاد حمالی ! و اگه دو ماه دیگه هزار بیماری نگرفته باشه و ….
قابل توجه از ما بهتران گر چه برخی استاد کار درست کردن  برای جوان ها هستن که دیگه نمی گم چی گفتن

۶- یاری و کمک آنچنانی به دو عاشق دلبسته نمی شه ..

تا دلتون بخواد می رن حج و سوریه و … یکی نمی گه بابا این دو تا بدبخت بی چاره از هزار حج واجب تر هستن .
من اگه ملیاردر بودم و می دیدم دو تا جوان عاشق به معنی واقعی ،  نیاز مالی دارن تا ازدواج کنن هرگز هرگز هرگز نمی رفتم حج و سوریه و … که چی بشه ؟! و هزینه ازدواج اون ها رو می دادم و کلی هم پاداش داشت و آرامش و عزت و آبرو در جامعه.
شگفتا که برخی از مردم تنگ دست ، چند تا پسر و دختر دم بخت دارن د برو سوریه و عراق و … آخه من چی بگم به این ها ؟؟؟

اصلا یه جوری شده برخی قوم و خویش ها انگار قند تو دلشون آب می شه بدبختی دیگران و قوم و خویش خودشون رو می بینن !!!
برخی هم تنها می خوان ملک و املاک و پول هاشون بیشتر بشه و وقت برای این کارها ندارن !


کاش خودت هم مثل خاطراتت برای ماندن سرسخت بودی . . . .

http://dizimuzik.persiangig.com/127841271922.jpg

+
۷- بی توجهی به دین و فرهنگ برتر ایرانی و اسلامی و نهاد خانواده :


انگار این ها تنها در این جهان زندگی کردن و تجربه ها و دیدگاه های پیشینیان و بزرگان دین رو گاهی بدبختانه هیچی حساب نمی کنن ! می گن مهم
عشق و دوستی هست بقیه رو بی خیال !!!! آره توی اون فضایی که اکنون هستید همه چی خوبه خبر از هزار دردسر و نیرنگ و … که ندارید. یعنی این همه سال مردم و بزرگان اندیشه هیچی حالیشون نبوده یهو شما شدید روشنفکر و اندیشمند؟؟؟؟ خب هر چی به سرتون اومد ، نگید چرا کسی نگفت و … مقصر خودتون هستید !

نمیشه دور از جونتون فاسد ، ولنگار ، افسار گسیخته و بی حجاب ناجور بود بعدش انتظار داشت زندگی خوب و درست پیش بره دست کمش دیگران نمی گذارند یا به طمع می افتن و هزار درد سر دیگه به همین سادگی ! هرگز فراموش نکنید اینجا ایران است اوکی !؟

ره رو چنان که رهروان رفتند … خود کرده را تدبیر نیست !

برخی دیگه چنان در توهم هستن که پا دادن به دوست پسر رو به گونه ای روشنفکری  و به روز بودن می دونن !!! عجب خرهایی هستن اینها دیگه !خوش به حال اون پسرها که همچین دراز گوش هایی نصیبشون شده !!!

قول داده اگه بوووق ، باهات ازدواج می کنه ؟!؟ خخخ

قول داده اول بازت کنه بعدش بیاد خواستگاری ؟؟ خخخ

قول داده اگه بهش پا بدی همیشه کنارت بمونه ؟؟ خخخ

کسی که شما رو دوست داره لختتون نمیکنه ، لباس عروسی به تنتون می پوشونه


ای دخترکان ساده لوح فلک زده ی بدبخت ساده دل در چنگال گرگ نادانی ! شمایی که دوست پسرت گولت می زنه خرت می کنه بهش پا می دی فردا روزی این عشق شما دور از جونش رفت زیر تریلی یا هزار بدبختی دیگه یا بیماری بدی گرفت یا رفت با یکی دیگه یا آزمایش خونتون به هم نخورد چه خاکی به سرتون می ریزید ؟  یا اگه ذات اصلی خرابش رو براتون رو کرد چی؟
یا اگه همیشه بهتون با شک نگاه کرد چی که آره تو اگه ریگی به کفشت نبود به من پا نمی دادی برو ج.ن..ه ! نمی خوامت !!!
هیچی بدبخت شدید رفت پی کارش پس  خواهش می کنم با یه دوستت دارم و وعده های سر خرمن که بیشترشون کشکه ! گوشاتون دراز نشه !!! باور کنید باور کنید بیشتر عشق های این دوره تا بستن کمربنده !!!

۸- برخی درست بلد نیستن عشقشون رو باز گو کنن..

 

About Author

Add a Comment