اجزا بسته خروج از رکود

اجزا بسته خروج از رکودReviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0

معاون وزیر اقتصاد از ادامه برنامه دولت برای خروج تولید از رکود خبرداد و جزئیات توافقات سه جانبه بورس کالا، وزارت صنعت و اقتصاد را درباره رفع مشکلات معاملات پتروشیمی در بورس را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، شاپور محمدی  در پاسخ به این سئوال که آیا دولت پس از دو برنامه پرداخت تسهیلات به خودروسازان و تسهیلات خرید کالای داخلی، برنامه دیگری برای خروج تولید از رکود اجرا خواهد کرد و فاز سومی هم عملیاتی خواهد شد؟ گفت: دو برنامه اجرا شده برنامه های خوبی هستند و باید اجرای آنها ادامه یابد، زیرا کافی نبوده است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برنامه خروج از رکود یک بسته اقتصادی است و اجزای مختلف آن باید اجرا شود، تصریح کرد: برنامه تحریک تقاضا اجزای متعددی دارد که باید اجرایی شود، بنابراین هنوز ادامه اجرای دو برنامه قبلی جا دارد و کفایت نکرده است.

وی همچنین درباره جزئیات توافقات صورت گرفته میان بورس کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره بحث خروج پتروشیمی ها از بورس گفت: جلساتی را با وزارت صمت، بورس کالا و افرادی که موضوع خروج را مطرح کرده اند، برگزار کرده ایم و در این زمینه به نتایج و راه حل‌هایی هم دست پیدا کرده ایم.

محمدی افزود: به این صورت که معاملات برخی از محصولات کم معامله بر روی تابلوی فرعی انجام شود و تقاضای برخی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان رفع شود و البته در این زمینه در حال انجام بررسی های بیشتری هستیم و امید است که به راه حل هایی دست یابیم.

وی با ذکر این مطلب که کسی به دنبال خروج یا عدم خروج معاملات محصولات پتروشیمی از بورس کالا نیست، تصریح کرد: مشکلات مطرح شده در این زمینه در حال بررسی است، در عین حال به زودی نتایج توافقات اعلام می شود، همچنین برنامه ریزی های بلندمدتی در حال انجام است و با تقویت بورس کالا مشکلات مربوط به تابلوی فرعی نیز حل می‌شود.

About Author

Add a Comment