اثرات و تاثیرات وب هاستینگ بر سئو سایتها

اثرات و تاثیرات وب هاستینگ بر سئو سایتهاReviewed by balanian on Oct 18Rating: 4.5 اثرات و تاثیرات وب هاستینگ بر سئو سایتها

 اثرات و تاثیرات وب هاستینگ بر سئو سایتها

seo_web_design_web_hosting
 

اثرات و تاثیرات وب هاستینگ بر سئو سایتها

انتخاب یک میزبان وب مناسب می تواند بر رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد.

البته یک هاستینگ افزایش رتبه شما را تضمین نمی کند اما قطعا یک هاستینگ خوب و با کیفیت می تواند از عواقب ناشی از اختلالات سرور جلوگیری و عملکرد سریع وبسایت، سرعت لود سایت، سرعت ربات موتورهای جستجو جهت خزیدن و ایندکس محتوای شما و میزان آپتایم هاستیبنگ و در نتیجه دسترسی کاربران و موتورهای جستجو به وبسایت شما را تضمین کند.

که در نتیجه موارد مثبت ذکر شده در بالا می تواند رتبه وبسایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

پس باید در انتخاب میزبان وبسایت خود دقت نمایید و ملاک انتخاب شما فقط قیمت پایه سرویس ها نباشد.

میزان سرعت و آپتایم سرویس های هاستینگ ماه به ماه در نوسان است. این نوسان ها باید برای یک مدیر وبسایت محسوس و مهم باشد. شما باید این موارد را بررسی کنید و در نهایت برای انتخاب یک هاست مناسب برای وبسایت خود تصمیم بگیرید.

سفارش سرویس هاست به صورت قرار داد بلند مدت عاقلانه نیست. بهتر است به جای پرداخت سالانه و یا حتی ۳ ساله هزینه سرویس هاستینگ خود را ماه به ماه پرداخت کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل در سرور هاستینگ بتوانید وبسایت خود را با کمترین هزینه مالی و بدون از دست دادن پول خود به یک سرور هاستینگ بهتر و با کیفیت بیشتر انتقال دهید.

 

سه عامل تاثیر گذار از ناحیه هاست بر سئو وبسایت:

 

آپ تایم / downtime های سرور

 

downtime به معنای مقدار زمانی است که با توجه به مشکلات هاستینگ و سرور، وب سایت شما غیر قابل دسترس است.

ربات های موتورهای جستجو معمولا در طول یک روز چند بار به وبسایت شما سر می زنند. اگر آنها در زمان های غیرقابل دسترس بودن وبسایت به آن سر بزنند و این اتفاق بارها و بارها رخ دهد و ربات ها نتوانند عمل خزیدن در بین محتوای وبسایت شما انجام دهند وبسایت شما نزد موتورهای جستجو غیر قابل اعتماد خواهد شد و شما رتبه خود را از دست خواهید داد.

تلاش موتورهای جستجو بر این است که وب سایت های غیر قابل اطمینان را در لیست نتایج جستجوی خود نشان ندهند.

 

حتی ۹۹% آپتایم بدان معنی است که در طول یک ماه وبسایت شما برای حدود ۷ ساعت در کل غیر قابل دسترس خواهد بود. در حالت مطلوب شما می خواهید دسترسی را به ۱۰۰% برسانید و این بسیار عالی است اما باید بپذیریم که خرابی های غیر اجتناب ناپذیر در بحث مدیریت سرور و مرکز دیتاسنتر رخ می دهد که مدیریت به موقع آنها میتوان آپتایم ۹۹٫۹% را انتظار داشت. موارد افت آپتایم حتی دروبهاستینگ هایی با قیمت گران و بالا هم اتفاق می افتد و این امری اجتناب ناپذیر است.

 

 

سرعت / Speed

 

موتور های جستجو معمولا بسیار سری در مورد الگوریتم های خود عمل می کنند بااینحال در سال ۲۰۱۰ گوگل صراحتا اعلام کرد که “سرعت” یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در رتبه وبسایت شما است.

 

عامل سرعت یکی از ۲۰۰ عامل تاثیر گذار در رتبه وبسایت شما است و حدود ۰٫۵% را شمل می شود.

جهت بررسی سرعت بارگزاری صفحات وبسایت خود می توانید از سایت های زیر کمک بگیرید.

 

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights
http://tools.pingdom.com
http://gtmetrix.com

 

البته در صورت پایین بودن سرعت بارگزاری صفحات وبسایت شما این مود را نمی توان ۱۰۰% تقصیر هاستینگ دانست. نحوه بهینه سازی، پیکر بندی و نوع کد نویسی وبسایت و… می تواند تاثیر داشته باشد. که توسط سه سایت بالا می توانید بررسی نمایید و مشکلات گزارش شده آن را رفع نمایید

 

معمولا در هاستینگ ها قرار دادن بیش از صدها وب سایت بر روی یک سرور و استفاده مشترک کلیه وب سایت ها از منابع سرور می تواند موجب کاهش سرعت وبسایت ها شود که با انتخاب یک هاستینگ قوی و کمتر مشغول شده و یا حتی استفاده از یک سرور مجازی و یا سرور اختصاصی برای وبسایت خود می تواند سرعت وبسایت شما را بهبود دهد.

 

محل / Location

 

مورد سوم مربوط به نزدیکی سرویس دهنده وب به کاربران هدف می باشد. (موقعیت جغرافیایی)

هرچه فاصله بین سرویس دهنده و بازدید کننده کمتر باشد سرعت لود صفحات بیشتر خواهد شد و اغلب نیز نتایج بهتری خواهید داشت.

بع عنوان مثال اگر هدف وب سایت شما کاربران فارسی و ایرانی باشند این ایده خوبی است که یک هاستینگ و سرور داخلی برای وبسایت خود انتخاب کنید و از هاست ایران استفاده کنید.

همچنین برای ثبت دامنه انتخاب پسوند ir. می تواند شما را در موقعیت بهتری ازلیست نتایج جستجو نمایش دهد چون موتورهای جستجو دامنه ها و لیست نتایج آنها را بر اساس موقعیت های جغرافیایی رتبه بندی می کنند.

About Author

Add a Comment