آیا Mac من آلوده شده است؟

آیا Mac من آلوده شده است؟Reviewed by بلانیان on Mar 26Rating:


باج‌افزارها در حال حاضر مانند طاعون در سراسر اینترنت به کسب و کار نهفته خود مشغول هستند.

آیا Mac من آلوده شده است؟

قبلا این جمله را زیاد شنیده‌ایم: “Mac من نیاز به ابزارهای امنیتی ندارد. آنها فوق‌العاده امن هستند و به طور کامل نسبت به ویروس ایمنی دارند.”
آیا شما این حرف را باور می‌کنید؟ اگر باور دارید، ما این باور را از بین می‌بریم حتی اگر به بزرگی یک اسطوره باشد.

در اوایل سال ۲۰۰۵ یک سوء استفاده بزرگ از مکینتاش به لابراتوار کسپرسکی اعلام شد.
در هفته گذشته در کنفرانس RSA، من در جلسه‌ای شرکت داشتم که در مورد مسائل هک Mac سخن گفته می‌شد. تئوری مطرح شده این بود که یک مهاجم سایبری می‌تواند باتوجه به عملیات نصب نرم‌افزاری که از فروشگاه‌های قابل اعتماد خریداری نشده است Mac را هک کند. این بخشی از مهندسی اجتماعی در برابر کاربرانی از Mac است که ادعای زرنگی و دانایی دارند.

سوءاستفاده می‌تواند از طریق قالب یک ایمیل جعلی، اشتراک‌گذاری فایلها و یا هر روش معمول دیگری که برای فریب کاربران استفاده می‌شود. در حالی‌که این نظریه هنوز اثبات نشده است اما بر خلاف قدرت اسطوره‌ای Mac باید بگوییم که این یک سناریوی عملی است.

اگر شما اخبار را دنبال کرده باشید احتمالا شنیده‌اید که یک باج‌افزار به سیستم مکینتاش نفوذ کرده است. در حالیکه گفته می‌شود زمان استفاده این KeRanger کوتاه است، اما هنوز از احتمال وقوع خطرات احتمالی کم نمی‌کند. باج‌افزارها در حال حاضر مانند طاعون در سراسر اینترنت به کسب و کار نهفته خود مشغول هستند.

کاربرانی که دارای فایل‌ها و فولدرهای مرتبی نیستند ممکن است مجبور شوند به همین دلیل مبالغی را به عنوان باج پرداخت کنند. ما پیشنهاد پرداخت به هیچ مجرم سایبری را نمی‌دهیم، اما گاهی اوقات مردم راه دیگری برای انتخاب کردن ندارند.

یک بیمارستان IT در این موارد فعالیت دارد که فایل‌های قفل‌گذاری شده شما را باز می‌کند و در قبال آن پول پرداخت می‌کنید. پروفایل کاربران Mac معمولا بیشتر مورد تهاجم قرار می‌گیرد و در آینده باید باج بیشتری هم باید پرداخت کنند.

اگر شما جزء افرادی باشید که به اسطوره مک ایمان داشتند هم، ما شما را سرزنش نمی‌کنیم. ما اینترنت و اعتیاد به آن را سرزنش می کنیم. به طور کلی با توجه به جریان رسانه‌ها صمیمانه امیدوار هستیم که بی‌اعتمادی به این اسطوره به حداقل خود برسد و زودتر به جایگاه قبلی بازگردد.

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که هم‌اکنون فکر می‌کنید: “من الان با این دستگاه گران‌قیمتی که از اپل خریدم چه کنم؟” نگران نباشید – ما شما را تحت پوشش امنیتی خود قرار می‌دهیم.

شاید ساده‌ترین گام برای شما تهیه برنامه‌های کاربردی از فروشگاه اپل و سایت‌های تاییدشده باشد. اما فراموش نکنید که در RSA گفته شد یک برنامه کلاهبرداری می‌تواند براحتی برای شما مشکل‌ساز شود.
گام دوم این است که یک برنامه حفاظت ضدویروس مانند Kaspersky Internet Security برای مک تهیه کنید. کاربر گرامی اگر می‌خواهید از اقدامات امنیتی چشم‌پوشی کنید، عواقب آن را به شما گوشزد کرده‌ایم، تصمیم با شما است.

 

About Author

Add a Comment