آیا یارانه افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند قطع می شود؟

آیا یارانه افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند قطع می شود؟Reviewed by بلانیان on Jan 22Rating: 5.0

خبری که در کرمانشاه رواج یافته مبنی بر قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی هوشمند صحت ندارد و شایعه است.

حسین نظری در گفت‌‌و‌‌گو با مادر کرمانشاه، با اشاره به گزارش وزارت تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی در مورد قطع دریافت یارانه افراد فاقد کارت ملی، اظهار داشت: افراد دارای کارت ملی کاغذی نیز یارانه خود را دریافت می‌‌‌کنند.

معاون اسناد هویتی اداره ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: کسانی که کارت ملی هوشمند خود را تاکنون دریافت نکرده هر زمانی که به این منظور به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، می‌‌‌توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست بدهند.

وی با اشاره به اینکه کارت‌های ملی هوشمند دارای اعتبار هفت ساله است، اظهار کرد: تمامی کارت‌های ملی تا پایان امسال اعتبار داشته و افراد برای شرکت در انتخابات می‌‌توانند از کارت‌های ملی خود استفاده کنند.

نظری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ هزار نفر برای درخواست کارت ملی هوشمند به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، عنوان کرد: در طول ۹ ماه امسال ۸۰ درصد از افرادی که به این منظور درخواست داده، کارت خود را دریافت کردند.

معاون اسناد هویتی اداره ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه می‌‌کنند، گفت: کارت ملی هوشمند با فاصله زمانی یک ماه برای درخواست کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان دریافت کارت ملی هوشمند صادر می‌‌شود.

نظری با بیان اینکه برای دریافت کارت ملی هوشمند محدودیت زمانی وجود ندارد، گفت: از ابتدای آغاز طرح صدور کارت ملی هوشمند تاکنون ۸ درصد از جمعیت کل استان، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌‌اند که تا پایان امسال این رقم به بیش از ۱۰ درصد می‌‌رسد.

معاون ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سن دریافت کارت ملی هوشمند ۱۵ سال تمام است، گفت: افراد واجد شرایط  ابتدا باید مراحل پیش ثبت نامی خود را از طریق آدرس اینترنتی www.ncr.ir  پیگیری کنند.

نظری از فعالیت ۳۵ ایستگاه اخذ درخواست کارت ملی هوشمند خبر‌‌‌ داد و بیان کرد: افراد می‌‌‌‌‌‌توانند سه تا یک هفته پس از ثبت نام اینترنتی به این دفاتر مراجعه کرده و درخواست و مدارک شناسایی خود را برای دریافت کارت هوشمند به صورت مکتوب به دفاتر پیشخوان بدهند.

About Author

Add a Comment