آموزش پاک کردن ژل مانیکور ناخن ها در منزل

آموزش پاک کردن ژل مانیکور ناخن ها در منزلReviewed by بلانیان on Jan 16Rating: 5.0

ژل مانیکور

در مورد پاک کردن ژل مانیکورتان دوباره فکر کنید

یک ژل پولیش خوب، براق است و در مقابل پوسته دادن مقاوم می‌باشد. اما دوام آن در مقابل تقریبا هر چیزی که زندگی سر راهتان قرار می‌دهد،باعث می شود که پاک کردن ژل مانیکور به یک چالش بزرگ تبدیل شود. در حالیکه شما می‌توانید برای پاک کردن آن به یک سالن مراجعه کنید، اما برای انجام اینکار اغلب اوقات باید پول خرج کنید و حتی اگر رایگان باشد می‌تواند برای شما دشوار به نظر برسد. در اینجا به شما می‌گوییم که چطور یک ژل مانیکور را در خانه پاک کنید، بدون آنکه در این فرآیند به ناخن‌هایتان آسیب برسانید.

در مقابل میل به کندن یا پاک کردن آن مقاومت کنید

درحالیکه شاید پاک کردن یک ژل پولیش سمج در ابتدا، کار درستی به نظر برسد اما در واقع می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامت کلی ناخن‌های شما ایجاد کند. دلیلش این است که وقتی این‌کار را انجام می‌دهید، لایه رویی ناخن‌هایتان را نیز از بین می‌برید و آن‌ها را بسیار شکننده و ضعیف می‌کنید. اسکی هدلی، مانیکوریست و مالک سالن ناخن As U Wish Nail Salon در نیوجرسی می‌گوید: این کار می‌تواند باعث ایجاد تکه‌های سفید و بی نظمی‌های بافتی در سراسر ناخن‌هایتان شود.

مهر و موم را بشکنید

از یک بافر ناخن برای از بین بردن هرگونه روکش محافظ باقی مانده روی ناخن‌هایتان استفاده کنید. به کارتان ادامه دهید تا زمانیکه روکش ناخن‌ها به شکل پودر درآید. هدلی می‌گوید: فقط مراقب باشید که در جریان این‌کار، ناخن‌هایتان را بیش از حد برق نیندازید، چون مطمئنا دوست ندارید که به ناخن طبیعی‌تان آسیب برسانید.

ناخن‌هایتان را بسته بندی کنید

برای حل کردن ژل، از یک لاک پاک کن ۱۰۰٪ آستون استفاده کنید. شما باید گلوله‌های پنبه را در این لاک پاک کن خیس کنید، آن‌ها را روی ناخن‌هایتان قرار دهید و سپس تکه‌های فویل آلومینیوم را روی گلوله‌های پنبه و ناخن‌هایتان بپیچید. هدلی می‌گوید: به این ترتیب شما می‌توانید به هر ناخن فرصت دهید که به مدت ۱۵ دقیقه خیس بخورد تا پولیش تان نرم شود.

اگر به دنبال یک جایگزین سریع تر و راحت تر برای خیس کردن ناخن هایتان هستید، Jamberry به تازگی پاکت‌های پاک کننده ژل خود را روانه بازار کرده که حاوی استون و یک نرم کننده سرشار از پروتئین است. مگان گرینهالگ، توسعه دهنده‌ی محصولات Jamberry می‌گوید: آن‌ها در ۱۰ دقیقه اثر کرده و به نرم شدن ژل کمک می‌کنند.

به آرامی باقی مانده‌ی لاک را بتراشید

بعد از باز کردن ناخن‌هایتان از یک چوب مخصوص کوتیکول چوبی برای خلاص شدن از شر تکه های باقی مانده لاک استفاده کنید. هدلی می‌گوید: اگر در هنگام انجام این‌کار به مشکل برخوردید، ناخن‌هایتان را با یک گلوله پنبه به مدت ۵ دقیقه دیگر خیس کنید و دوباره امتحان کنید.

حتما ناخن‌هایتان را مرطوب کنید

ناخن‌ها و کوتیکول‌های شما به احتمال زیاد بعد از پاک کردن ژل، خشک خواهند شد. بنابراین بعد از اینکه پاک کردن لاکتان تمام شد، دستانتان را بشویید و یک روغن کوتیکول مرطوب کننده به ناخن وکوتیکول‌تان بمالید. هدلی می‌گوید: این‌کار ناخن‌هایتان را بعد از استفاده از استون روی آن‌ها، مجددا هیدراته می‌کند تا در فواصل بین لاک زدن‌ها، قوی و سالم بمانند. گرینهالگ می‌گوید: روغن کوتیکول Jamberry، یک گزینه‌ی خوب است و حاوی روغن گلرنگ و ویتامین E می‌باشد که به هیدراته نگه داشتن ناخن‌ها کمک می‌کنند.
حرف آخر

گرینهالگ می‌گوید: ممکن است پاک کردن ژل مانیکور باعث آسیب رساندن به ناخن‌هایتان شود اما اگر لاکتان را به روش درستی پاک کنید، ناخن‌هایتان به قدر کافی سالم خواهند بود که بتوانید بلافاصله مانیکور بعدی‌تان را انجام دهید. / فیتنس مگزین

About Author

Add a Comment