آموزش درست کردن مربای به درمنزل

آموزش درست کردن مربای به درمنزلReviewed by بلانیان on Dec 26Rating: 5.0آموزش درست کردن مربای به درمنزل
آموزش درست کردن مربای به درمنزل

برای تهیه مربای به به ها را چهار قاچ کنید و تخم ها و قسمت سفت ان را جدا کنید . اکنون به ها را در قابلمه مورد نظر ریخته و هشت لیوان اب به انها اضافه کنید . اب باید روی سطح به ها را بگیرد . سپس حرارت گاز را روی درجه ملایم بگذارید و درب قابلمه را ببندید.

آموزش درست کردن مربای به درمنزل

آموزش درست کردن مربای به درمنزل

مربای به یکی از مرباهای خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد . شما میتوانید براحتی این مربا را در منزل تهیه کنید و در وعده صبحانه میل کنید . اگر کره هم در کنار مربای به استفاده کنید طعم دلپذیری دارد .

حتما این مربا را در منزل تهیه کنید . خوبی مربای به اینست که لازم نیست از به های درشت و گران استفاده کنید . حتی میتوانید با استفاده از به های نیمه رسیده یا نیمه کرم خورده یا … هم  مربای به را تهیه کنید . بنابراین هزینه زیادی ندارد .

موادلازم

به پوست کنده و خرد شده= ۳ کیلو

شکر = ۲-۲/۵کیلو با توجه به سلیقه شما

اب= تا جایی که روی سطح به را بگیرد

دانه به= ۱ قاشق غذاخوری ( در صورت تمایل)

هل=۱ قاشق غذاخوری

اب لیمو = ۳ قاشق سوپخوری یا حدود نیم پیمانه

آموزش درست کردن مربای به درمنزل

طرز تهیه

برای تهیه مربای به ابتدا به ها را حسابی بشویید . پرز هایی به پوست به چسبیده است که باید انها را هم پاک کنید . برای مربای به هم میتوانید پوست های ان را بکنید و هم میتوانید با پوست مربا را تهیه کنید .

اکنون باید به ها را چهار قاچ کنید و تخم ها و قسمت سفت ان را جدا کنید . به ها را به سایز و شکل دلخواه برش دهید. و مجددا انها را بشویید. پیشنهاد میکنیم اگر ممکن است این مربا را در قابلمه مسی سفید شده بپزید . چون بسیار خوشرنگ تر می شود .

اکنون به ها را در قابلمه مورد نظر ریخته و هشت لیوان اب به انها اضافه کنید . اب باید روی سطح به ها را بگیرد . سپس حرارت گاز را روی درجه ملایم بگذارید و درب قابلمه را ببندید.

وقتی که مطمین شدید به ها پخته شده ، شکر را هم به مواد داخل قابلمه بیفزایید . سپس مجددا حدود ۳-۴ ساعت ان را روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا خوشرنگ شود و مربایتان قوام بیاید .

پس از اینکه به ها پخت (مواظب باشیم که له نشوند) شکر را به مربا اضافه نموده و هل را نیز اضافه می کنیم. سپس آن را به مدت ۳ الی ۴ ساعت روی حرارت ملایم می گذاریم تا رنگ آن زیبا شود و مربا قوام بیاید.

در مرحله بعدی باید آبلیمو را اضافه کنید . وقتی که چند جوش زد قابلمه را از روی حرارت بردارید . یادتان نرود که در قابلمه باید همیشه بسته باشد . همچنین زیر حرارت را زیاد نکنید . ( طرز تهیه مربای به خوشمزه )

البته اگر دیدید که رنگ مربا زیبا بود اما شهد آن هنوز قوام نیامده بود، میتوانید درب قابلمه را در انتها بردارید و شعله را زیاد کنید . ولی خودتان بالای سرش باشید که سر نرود یا نسوزد .

About Author

Add a Comment