آزمایش موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد

آزمایش موشکی ایران ارتباطی با برجام نداردReviewed by بلانیان on Mar 12Rating:


امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به آزمایش موشک‌های قیام و قدر اظهار داشت: ایران برای امنیت خود این آزمایش‌ها را انجام می‌دهد و مسئله برجام نشان داد که ایران اهل مذاکره است و می‌خواهد باصلح کارها را حل کند. ایران کشوری است که باید امنیت خودش را حفظ کند و هیچ‌گاه به خاطر تحریم‌ها نمی‌شود دست از پیشرفت برداشت.

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نمازجمعه، گفت: آزمایش‌های موشکی ارتباطی با برجام ندارد و خود آنها هم به این موضوع اعتراف کرده‌اند، اما ایران به امنیت خود پایبند است.

وی با اشاره به شان مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مجلس خبرگان بحث درباره حکومت اسلامی و حاکم اسلامی است؛ روایات درباره حاکم اسلامی فراوان است، حدیثی از عمربن حنظله وجود دارد که می‌فرماید کسی که حلال و حرام را می‌شناسد و فقیه و مجتهد است می‌تواند حاکم اسلامی باشد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه حکومت در عصر ائمه معصوم با امام حجت خداست، تصریح کرد: در عصر غیبت حکومت با فقیه جامع‌الشرایط است و روایات فراوانی در این خصوص وجود دارد، عمربن حنظله می‌گوید وقتی حاکمی قرار داده شد حکمی کرد باید حکم او را پذیرفت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: حضرت امام رضا(ع) بیانی دارد که می‌فرمایند خداوند قوانین، احکام و حدودی دارد که این حدود را باید ملت‌ها حفظ کنند، این حدود باید به وسیله رئیس جامعه حفظ شود و اگر رئیس فاسد و فاسق باشد قوانین و حدود الهی از بین می‌رود.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بنابراین حاکم باید فردی عادل باشد و حرام و حلال را بشناسد و در عصر غیبت کبری حکومت با فقیه جامع‌الشرایط است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به اینکه باید امروز نگاهی به دنیا بیاندازیم، تاکید کرد: مشاهده کنید که روسای کشورها چه می‌کنند؟ به ملت‌های خودشان ظلم می‌کنند یا خیر؟ در تمام دنیا کسی را پیدا می‌کنید که به ملت خودش ظلم نکند؟ اموال مردم را می‌خورند و ملت‌ها را بیچاره می‌کنند و در عین حال برخی از حاکمان پایبند ملت خودشان هستند، اما ملت‌های دیگر را استثمار می‌کنند.

وی اضافه کرد: از زمان حضرت امام(ره) تاکنون باید نگاهی کنیم که اوضاع در ایران به چه ترتیبی است. آیا کشور ما نسبت به ملت‌های دیگر تجاوزی انجام داده؟ همه دنیا این را می‌دانند هر چند می‌خواهند واقعیت را انکار کنند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه حاکم اسلامی در ایران سه قوه کشور را در جهت بهبود وضعیت کشور تحریک می‌کند، گفت: جامعه باید از نظر اخلاق و سیاست قوی باشد و این موارد برخواسته از هویت حاکم اسلامی است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به دیدار روز گذشته(پنجشنبه) اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، گفت: امیدواریم خداوند سایه ایشان را مستدام و وجود شریف‌شان را با طول عمر در سایه امام عص(عج) همواره باقی بدارد و مجلس خبرگان تشریفاتی باشد؛‌ رهبر انقلاب روز گذشته توصیه‌هایی به اعضای خبرگان فرمودند، از جمله اینکه ایشان فرمودند بعد از بنده مراقب باشید کسی را انتخاب کنید که رهبر آینده پایبند به انقلاب باشد.

وی با طرح این موضوع که مقام معظم رهبری در جلسه روز گذشته سه اصل مهم را بیان کردند، تصریح کرد: رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی باید در جامعه شکل بگیرد تا ملت بتواند خودش را نشان بدهد. معظم‌له مسئله علم و پیشرفت آن را نیز مطرح کردند که الحمدلله مشاهده می‌کنیم که آزمایش موشکی صورت گرفته و دشمنان به خاطر این آزمایش اظهار نگرانی می‌کنند که نگرانی آنها به خاطر پیشرفت علم در ایران است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه حرکتی در دنیا علیه ایران وجود دارد، تصریح کرد: مگر می‌توان ملت و کشور ایران پیشرفت علمی نداشته باشد تا از امنیت بی‌بهره بماند؟ در دنیا می‌بینیم که چه چیزهایی علیه‌مان می‌گویند، دشمنانی که اطراف ما هستند بیکار می‌مانند؟ برنامه و شیطنت نخواهند کرد؟ آنها جرات اقدام عملی نمی‌کنند برای اینکه کشور از نظر علمی پیشرفت کرده است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه ایران از نظر قدرت نظامی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: دشمنان جرات نمی‌کنند در داخل کشور نفس بکشند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بر روی کلمه اقتصاد تاکید فراوانی داشتند، گفت: برخی از قوانین اقتصاد کشور را متزلزل کرده و در دولت آئین‌نامه‌هایی وجود دارد که جلوی پیشرفت اقتصاد را گرفته که در موضوع اقتصاد مقاومتی باید این موانع برطرف شود.

وی در ادامه سخنان خود رحلت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت و فقدان تولیت آستان قدس رضوی را موجب خسارت برای کشور دانست.

امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به مناسب فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) اظهار داشت: یکی از چهره‌های تمدن حضرت فاطمه(س) است؛ تمدن به معنای آن است که جامعه‌ای با هم زندگی کنند، حقوق یکدیگر را بشناسند، قوانین رارعایت کنند و برای دیگران خیر داشته باشند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تصریح کرد: منادیان دین اسلام کسانی هستند که مقررات را به نحو عالی عمل کردند و اسوه هستند.

وی با اشاره به سیره زندگی حضرت فاطمه(س) گفت: توقع از ما وجود ندارد که مانند حضرت فاطمه و حضرت علی(ع) باشیم اما اگر نان پول بیشتری داشتیم باید به دیگران و همسایگانمان بدهیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تاکید کرد: تنها پرچم فاطمی در دست داشتن نمی‌تواند کاری کند، اشتراک لفظی فایده‌ای ندارد اگر همه ما بگوییم فاطمی هستیم با لفظ کاری درست نمی‌شود اما باید اشتراک معنوی در ما وجود داشته باشد.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment