۷ چیزی که آسم را در کودکان تحریک می‌کند

۷ چیزی که آسم را در کودکان تحریک می‌کندReviewed by بلانیان on Feb 28Rating:

آسم asthma

کنترل آسم، بخصوص در کودکان کار بسیار دشواری است. دکتر اینِس آشر، از دپارتمان سلامت نوجوانان و کودکان در دانشگاه اوکلند نیوزلند، چند عامل محرک محیطی را که می‌تواند موجب بروز آسم شده یا علائمش را بدتر کند، در لیستی آورده است. از این عوامل برانگیزاننده آسم در بچه‌ها تا جایی که ممکن است دوری کنید:

دود تنباکو: اگر کسی در خانواده شما همیشه سیگار روشنی در دست دارد، اکنون زمان متوقف کردنش است.

در معرض دود و ترافیک بودن: آیا خانه شما در راه اصلی است که وسایل نقلیه زیادی تمام روز تردد کرده یا در ترافیکند؟ در ساعات اوج ترافیک پنجره‌ها را ببندید.

فست فود: آیا کودک شما اغلب از شما فست فود می‌خواهد؟ اگر می‌خواهید از حملات آسم در او جلوگیری کنید، در تله خواسته‌های او نیفتید.

رطوبت در خانه: نم و رطوبت در خانه نه تنها بدنما است، بلکه قارچ‌هایی که روی آن رشد می‌کنند می‌توانند شدیدا روی سیستم تنفسی او تاثیر گذاشته و برانگیزاننده آسم باشند.

پخت و پز روی آتش باز: اگر عاشق غذای کبابی یا گریل شده هستید و اغلب این کار را درخانه و روی آتش باز انجام می‌دهید، باید راهی پیدا کنید تا کودک‌تان در معرض این آتش و دود نباشد.

استامینوفن و آنتی‌بیوتیک‌ها در سال اول زندگی: طبق گفته دکتر آشر، بهترین کار این است که از این داروها اجتناب کنید مگر این‌که فوایدش ارزش مضراتش را داشته باشد.

چاقی: چاقی می‌تواند منجر به التهاباتی در بدن شود و التهاب ریه هم می‌تواند عامل بروز آسم باشد.

مهاجرت به کشوری که شیوع آسم در آنجا بالاست هم می‌تواند عامل بروز آسم در بچه‌ها باشد.

تبلیغات آلامتو

About Author

Add a Comment