۲۴میلیون نفر زیر پوشش طرح سلامت هستند

۲۴میلیون نفر زیر پوشش طرح سلامت هستندReviewed by بلانیان on Mar 4Rating:

سید حسن قاضی‌زاده در آئین «هر هفته چند افتتاح» شهرداری اصفهان ضمن تبریک بابت حضور مردم در پای صندوق‌های رای که نظام شاه‌نشایی را سرنگون کرده و سرنوشت کشور را در اختیار مردم قرار داده است، اظهار کرد: امیدواریم مردم اصفهان مثل گذشته پیشقراولان حرکات زیبا و مسرت‌بخش باشند.

وی افزود: با توجه به انتخابی که مردم اصفهان انجام داده‌اند و دولت هم از آن خوشحال است، هم‌چنان هم جز پیشقراولان باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کمتر از ۲۰ درصد از حوزه پزشکی مربوط به نظام پزشکی است که ۸۰ درصد آن به ارگان‌های دیگر بازمی‌گردد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار اصفهان بابت فعالیت‌های انجام شده در حوزه سلامت بیان داشت: شهرداری فقط مربوط به ساخت و ساز نیست و به تناسب امور دیگر با علم، دانش و تجربه باید برای ارتقای فرهنگ عمومی و سلامت زندگی گام بردارد که خوشبختانه شهرداری اصفهان در این موضوع پیشگام بوده است.

قاضی‎زاده ضمن اشاره به اینکه کشور ما آلوده به سیاست و حاشیه‌پردازی است، ادامه داد: تابلوها و مکان‌هایی که برای تبلیغ فرهنگ سلامت وجود دارد، با کمک مجموعه‌های مردم نهاد بسیار ارزشمند و ثمربخش خواهد بود که برای پیشروی در حوزه سلامت چاره‌ای جز استفاده از مشارکت دادن مردم در امور نیست؛ در اصفهان این اتفاق به خوبی رخ داده است.

وی ضمن اشاره به همتی که در حوزه فرهنگ سلامت صورت گرفته، تبیین کرد: برای معیشت و رونق اقتصادی باید حوزه سلامت بصورت زیر ساختی اجرا شود، چراکه اقتصاد و معیشت به نوعی به سلامت جامعه گره خورده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توسعه بدون سلامت را امکان‌ناپذیر برشمرد و ضمن خواستاری از مسئولان برای باور این موضوع، گفت: اگر بخواهیم توسعه اقتصادی حل شود باید سلامت را حل کنیم که رئیس‌جمهور همان‌طور که قول داده بودند با توجه به مشکلات مالی کشور از حوزه سلامت غفلت نکردند و در پسابرجام نیز امیدواریم این حوزه موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

قاضی‎زاده هاشمی با اشاره به توسعه شبکه سلامت و پوشش ۲۴ میلیون نفر از مردم کشور تحت طرح تحول سلامت، اظهار کرد: این طرح در تمام کشور اجراشده است و باقی مردم نیز باید باهمت مسئولین استانی و شهری زیرپوشش بروند.

وی در ادامه تخصیص یک پایگاه برای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر را الزامی دانست و افزود: باید برای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه جامع سلامت و برای هر ۳ تا ۴ هزار نفر یک پزشک سلامت قرار گیرد تا هر شهروند بتواند یک پرونده سلامت تشکیل دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۷۵ درصد مرگ‌ها را به علت بیماری‌های غیر واگیر مانند کم‌تحرکی، استفاده از نمک، قند و روغن دانست و افزود: آلودگی‌های زیستی از دیگر موارد این‌گونه مرگ‌ها است که این استان هم از آن بی‌نصیب نیست.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان فشار خون را علت ۵۰ درصد از سکته‌های قلبی و مغزی خواند و تصریح کرد: باید علت آن موردبررسی قرار گیرد تا بسیاری از افراد را در بهترین زمان زندگی و شرایط که می‌توانند مولد شوند از ما نگیرد.

About Author

Add a Comment