پیشنهاد ۱.۲ میلیارد دلاری برای خرید شرکت Opera

پیشنهاد ۱.۲ میلیارد دلاری برای خرید شرکت OperaReviewed by بلانیان on Feb 16Rating:


هیئت مدیره Opera توصیه‌های خود را برای این واگذاری اعلام کرده است و این اتفاق را بررسی می‌کند.

پیشنهاد ۱.۲ میلیارد دلاری برای خرید شرکت Opera

شرکت Opera از توسعه‌دهندگان مرورگرهای اینترنتی اعلام کرد یک مرکز چینی پیشنهاد داده است تا با پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار این شرکت را خریداری کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این مرکز چینی کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های Kunlun و Qihoo 360 است که البته دو شرکت بزرگ Golden Brick و Yonglian روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بر اساس بیانیه منتشر شده، هیئت مدیره Opera توصیه‌های خود را برای این واگذاری اعلام کرده است و این اتفاق را بررسی می‌کند.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از تالار بورس استکهلم در تاریخ ۱۱ فوریه، مبلغ ۱.۲ میلیارد دلاری معادل ۵۳ درصد سهام شرکت Opera محاسبه می‌شود. با انتشار شایعات در مورد واگذاری این شرکت بزرگ نرم‌افزاری، خرید و فروش سهام Opera به مدت دو روز معلق شده است.

 

«لارس بویلِسِن» مدیرعامل شرکت Opera در این خصوص گفت: «برای خرید شرکت Opera توسط این کنسرسیوم چینی یک استراتژی منطقی و منطق صنعتی دقیق مطرح شده است.»

او در ادامه توضیح داد: «صاحب این کنسرسیوم تصمیم دارد موقعیت Opera را ارتقا دهد تا کاربران و شرکای ما بتوانند نوآوری‌های بیشتر را در اختیار بگیرند و در این راستا سیاست‌های کنونی ما برای ارایه خدمات گسترده‌تر در بازار جهانی توسعه یابد.»

شرکت Opera از آگوست ۲۰۱۵ تلاش خود را برای پیدا کردن خریدار آغاز کرد که این اتفاق در راستای کاهش محبوبیت مرورگر اینترنتی Opera و پایین آمدن سهم آن در بازار جهانی صورت گرفت.

About Author

Add a Comment