پخش اچ‌دی شبکه مستند افتتاح شد

پخش اچ‌دی شبکه مستند افتتاح شدReviewed by بلانیان on Mar 17Rating:

پخش اچ‌دی شبکه مستند افتتاح شد

رییس سازمان صداوسیما با حضور در ساختمان شبکه مستند، پخش اچ‌دی این شبکه را به‌صورت رسمی افتتاح کرد.

 محمد سرافراز همراه علی‌اصغر پورمحمدی – معاون سیما – ۲۷ اسفندماه از ساختمان شبکه مستند سیما دیدن کردند.در این بازدید مهندس علیدادی، معاون فنی سازمان، رامین ولایتی، قائم مقام اجرایی معاونت سیما، طائب رییس دفتر ریاست سازمان و مهندس صفری سرپرست اداره کل صداوتصویر نیز رییس سازمان را همراهی می‌کردند.

سرافراز ضمن حضور در بخش‌های مختلف شبکه، در نشستی با حضور مدیران، پخش HD شبکه مستند را به‌صورت رسمی افتتاح کرد.

رییس سازمان صداوسیما در این نشست با اظهار خرسندی نسبت به افزایش کیفیت تصویر شبکه مستند در آستانه سال نو، گفت: آثار مستند می‌توانند به اندازه چند سریال موثر باشند. تصویر در این آثار اهمیت بسیاری دارد، پیام را به مخاطبان منتقل می‌کند و با آن‌ها حرف می‌زند. از همین رو، وضوح بالای پخش آن ضروری است.

پخش اچ‌دی شبکه مستند افتتاح شد

وی افزود: با HD شدن شبکه مستند همکاران باید دقت خود را بالا ببرند، چراکه اشتباه‌های‌شان بیشتر از قبل مشخص می شود. بینندگان نیز می توانند به خوبی پیام آثار را دریافت کنند.

سرافراز همچنین با تبریک سال جدید به همکاران و مدیران شبکه مستند، تصریح کرد: خوشبختانه سیستم تبدیل پخش اس‌دی به اچ‌دی در شبکه اتوماسیون و چرخه مناسبی دارد. در این شبکه نیروهایی کم با کارایی بالا حضور دارند و خوشبختانه مخاطبان آن نیز روز به روز افزایش پیدا کرده‌اند.

پخش اچ‌دی شبکه مستند افتتاح شد

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به این‌که آمادگی و زیرساخت فنی برای تبدیل به اچ دی طی سال گذشته در شبکه مستند فراهم شده بود، گفت: این اتفاق مبارک، سرانجام در آستانه سال نو به وقوع پیوست. امیدوارم تولیدات شبکه نیز با همین رویکرد افزایش پیدا کند و تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند نیز در سخنانی با تشکر از رئیس، معاون سیما و معاون فنی رسانه ملی برای حضور در شبکه، بیان کرد: امیدوارم شبکه مستند از این پس تاثیرگذارتر باشد و نقش موثری از مستندسازان را در آن ببینیم تا بتوانیم سال آینده همین زمان که دور هم جمع شدیم، ادعا کنیم شبکه مستند خانه تمام مستندسازان کشور است. ما با همکاری انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مستندسازان در سراسر ایران همکاری می کنیم و امیدواریم به لحاظ محتوا و کیفیت هر روز شاهد رشد و پیشرفت آثار باشیم.

About Author

Add a Comment