هورمون عشق بین “لیلی و مجنون” کشف شد!

هورمون عشق بین "لیلی و مجنون" کشف شد!Reviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0

هورمون نفرین در زمان‌ رسیدن افراد به فرد مورد علاقه‌شان در بدن ترشح و سبب بروز نشاط و آرامش روحی می‌شود.

به گزارش بالاسری همه آن هایی که با هم ازدواج می‌کنند، دوست دارند زندگی‌شان دوام داشته باشد. دانش امروز نشان می‌دهد، احتمالا نوع عمل هورمون‌های ما در داشتن یک زندگی سعادتمند دخیل است، هورمون‌هایی که احساس محبت و دیگر احساسات ارزشمند زندگی را به وجود می‌آورند.

عشق همسران نسبت به یکدیگر سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد سلول‌های مغزی می‌شود ، نفرین هورمونی است که به عنوان عشق لقب گرفته است. صدای فرد مورد علاقه، خاطرات شیرین، حتی یک نگاه مهربان باعث ترشح این هورمون در بدن می‌شود.

فرآیندهای شیمیایی مختلفی در داخل بدن در زمان رسیدن افراد به خواسته موردنظرشان انجام می‌شود. بر اساس این مقاله در قسمت جلوی مغز افراد مواد شیمیایی ترشح می‌شود که موجب ایجاد نشاط در فرد می شود.

مطالعات جدید محققان نشان می دهد حس عشق و علاقه از دیرباز میان انسان ها وجود داشته است و هورمون نفرین هنگامی که دو شخص به یک دیگر علاقه دارند و با هم روبرو می شوند در بدن ترشح می شود.

افراد در زمان رسیدن به هدف مورد نظرشان ماده نفرین که شبیه آدرنالین است شروع به ترشح می کند در نتیجه باعث هیجانی شدن افراد، دلبستگی به فرد مقابل، بالا رفتن تعهد و تقویت عضلات می‌شود.

 

About Author

Add a Comment