هماهنگی اسد و پوتین درباره خروج روسها

هماهنگی اسد و پوتین درباره خروج روسهاReviewed by بلانیان on Mar 16Rating:

هماهنگی اسد و پوتین درباره خروج روسها

بشار الجعفری رئیس هیئت گفتگوکننده دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت: ما از احترام به وحدت سوریه سخن می گوییم و نظری درباره بیانیه صادره از کُردهای سوریه درباره اعلام فدرالیسم نداریم.

خبرگزاری مهر: رئیس هیئت گفتگو کننده دولت سوریه در ژنو با اشاره به اینکه تصمیم روسها برای خروج نیروهایشان از سوریه با هماهنگی اسد و پوتین بوده است از عدم گفتگو با تروریست ها وابسته به سعودی خبر داد.به گزارش شبکه المیادین، بشار الجعفری رئیس هیئت گفتگوکننده دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت: ما از احترام به وحدت سوریه سخن می گوییم و نظری درباره بیانیه صادره از کُردهای سوریه درباره اعلام فدرالیسم نداریم.

وی افزود: دل بستن به ایجاد شکاف میان سوری ها سرانجامش شکست است. ما هم اکنون با معارضات نه معارض واحد تعامل می کنیم و نشستن با تروریست ها دور یک میز برای ما افتخار نیست.

الجعفری تاکید کرد: احترام به قطعنامه ۲۲۵۴ ضروری است. باید تعامل مهم و جدی با دیگر قطعنامه های بین المللی درباره بحران سوریه از جمله قطعنامه ۲۲۵۳ وجود داشته باشد.

وی افزود که ما با استفان دیمیستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره تروریست هایی که از مرزهای ترکیه و رژیم اسرائیل و اردن وارد سوریه می شوند گفتگو کردیم.

الجعفری بیان کرد: درباره ادامه حرکت تروریست ها از ترکیه به سوریه گفتگو کردیم و بر ضرورت احترام به قطعنامه ۲۲۵۴ به طور کامل و نه به طور نسبی تاکید کردیم و اینکه این قطعنامه باید مورد احترام کامل باشد.

رئیس هیئت گفتگوکننده دولت سوریه افزود: ما از تروریست هایی که از جولان با حمایت اسرائیل و نیز تروریست هایی که از اردن می آیند حرف زدیم و از دیمیستورا درخواست کردیم که با طیف های دیگری که ادعا می کنند خواستار توقف جنگ در سوریه هستند رایزنی کند و درخواست کردیم که تعامل مهم و جدی با دیگر قطعنامه ها مربوط به بحران وجود داشته باشد.

الجعفری تاکید کرد: تصمیم روسیه با هماهنگی میان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هماهنگ شده است. همه حامی وحدت سوریه هستند و من تفسیری درباره بیانیه یکجانبه از سوی برخی ندارم و کردهای سوریه از طیف های اصلی ملت سوریه هستند و همه ما با یکدیگر مرتبط هستیم و کشور و دولتمان را طی قرون زیادی ایجاد کرده ایم.

وی درباره مذاکره احتمالی وی با رئیس تیم معارضان سوری وابسته به ریاض گفت: برای ما افتخاری نیست که تروریست و گفتگو کننده ارشد تیم سعودی که وابسته به گروه تروریستی است دور یک میز بنشینیم همان گروهی که سفارتخانه ها را هدف قرار داده و دانشجویان دانشکده مهندسی را کشته است و افتخاری برای ما نیست که با تروریست گفتگوی مستقیم داشته باشیم و تا زمانی که این تروریست از اظهارات خود عذرخواهی نکند گفتگوی مستقیمی نخواهیم کرد.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment