فراز و نشیب قیمت طلا از دید رسانه آمریکایی

فراز و نشیب قیمت طلا از دید رسانه آمریکاییReviewed by بلانیان on Mar 16Rating:

گرچه قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا صبح روز دوشنبه در بازار لندن، کمتر از ۰٫۵ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۲۵۵ دلار در هر اونس رسید اما تقاضای بازارها به‌ویژه بازارهای نوظهور بالاست، زیرا دوازدهم تا هجدهم ماه گذشته میلادی (بیست و سوم تا بیست و نهم بهمن ماه) ارزش ارزهایی مانند روپیه اندونزی، رینگت مالزی و دانگ ویتنام در برابر دلار آمریکا به‌شدت کاهش پیدا کرد و مصرف‌کنندگان در این بازارها به خرید زیورآلات طلا روی آوردند که یک دارایی مطمئن محسوب می‌شود.

همچنین بر پایه اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بانک‌مرکزی چین، این بانک ذخایر طلای خود را ۰٫۶درصد افزایش داد و آن را از ۵۷٫۱۸ میلیون اونس در ماه ژانویه (دی-بهمن) به ۵۷٫۵۰ میلیون اونس در ماه فوریه (بهمن-اسفند) رساند. با وجود انتظار افزایش نرخ بهره در آمریکا از سوی بانک مرکزی این کشور که به طور معمول موجب کاهش قیمت طلا می‌شود، مسائل یاد شده موجب تغییر دیدگاه بازار در مورد طلا شده و تقاضای فلز زرد را افزایش داده است. براساس اعلام انجمن جهانی طلا، افزایش تقاضای طلا تا اندازه‌ای نیز تحت تاثیر کاهش عرضه این فلز است.

عرضه جهانی طلا در سال ۲۰۱۵ با ۴ درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن به ۴ هزار و ۲۵۸ تن رسید که کمترین سطح از سال ۲۰۰۹ تاکنون بود. قیمت فلز زرد از آغاز امسال تاکنون در بازار لندن نزدیک به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

About Author

Add a Comment