عید نوروز با یاسمینا باهر و همسرش امیریل ارجمند

عید نوروز با یاسمینا باهر و همسرش امیریل ارجمندReviewed by بلانیان on Mar 18Rating:

یاسمینا باهر و همسرش امیریل ارجمند

Yasmina baher

یاسمینا باهر و شوهرش امیریل ارجمند در عید نوروز

در روزهای منتهی به نوروز با این زوج دوست‌داشتنی برای خرید جام و آینه که یکی از اجزای سفره هفت‌سین است، همراه شدیم.

امیریل ارجمند و یاسمینا باهر، دومین عید از زندگی مشترک‌شان را تجربه می‌کنند و حال و هوای بهاری خاصی در زندگی‌شان جریان دارد. آنها صداقت خاصی در کلام و رفتارشان دارند و همین صداقت در زندگی‌شان نیز کاملا نمود دارد و معتقد هستند که صداقت می‌تواند پایه اصلی یک زندگی باشد. در روزهای منتهی به نوروز با این زوج دوست‌داشتنی برای خرید جام و آینه که یکی از اجزای سفره هفت‌سین است، همراه شدیم.

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,ارجمند

حس عجیب و زیبای نوروز
امیریل: همیشه نوروز برای من معنی زنده‌شدن و تولد دوباره را دارد. این حس را دارم که اگر دردی یا رنجی داری یا چیزی آزارت می‌دهد با تمام شدن زمستان آن را کنار می‌گذاری و با حس تازه‌ای وارد نوروز می‌شوی. نوروز تازگی را در روحیه انسان ایجاد می‌کند که این تازگی در طبیعت و شهر و انسان‌ها نمایان است.

یاسمینا: نوروز برای من یک حس دوگانه دارد؛ هم خوشحال‌کننده است و هم ناراحت‌کننده. به این دلیل ناراحت‌کننده است که حس می‌کنم یک سال دیگر گذشته و چه کارهای عقب‌افتاده‌ای داشته‌ام که موفق به انجام آنها نشده‌ام یا خدایی‌ناکرده چه کسانی را از دست داده‌ام و حتی اینکه یک‌سال پیرتر شده‌ام که این جنبه‌های غم‌انگیز عید برای من است ولی جنبه‌های مثبت آن همیشه بیشتر و مهم‌تر است؛ اینکه همه‌چیز شروعی تازه پیدا می‌کند. از فصل بهار گرفته تا طبیعت و زندگی و. . . همه و همه وارد زندگی تازه‌ای می‌شوند و این انرژی و حس مثبت را به انسان نیز انتقال می‌دهند.

عیدی‌های جالب و عجیب
امیریل: همه چیز در نوروز جالب است؛ چراکه برای هر اتفاق و هر سنتی یک تحلیل وجود دارد و معنی خاصی دارد اما برای من جالب‌ترین موضوع در نوروز این است که آدم‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شوند، به همدیگر لبخند می‌زنند و این اتفاقی است که حاصل سنت‌ها و نمادهای نوروز است.

یاسمینا: عیدی گرفتن برایم خیلی جالب است. (باخنده) البته الان عیدی‌ گرفتن‌ها هم بیشتر شده است و به جز خانواده خودم، خانواده همسرم هم به من عیدی می‌دهند و عیدی گرفتن از دوتا خانواده واقعا جذاب و جالب است. البته ناچار هستم به خواهرزاده و برادرزاده‌ام عیدی بدهم ولی درکل دوست دارم بیشتر عیدی بگیرم.

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,ارجمند

امیریل: من هم تا زمانی‌که عیدی می‌گرفتم رابطه‌ام با عیدی خیلی خوب بود، (باخنده) هرچند حالا هم که عیدی می‌دهم باز هم رابطه خوبی با عیدی دارم؛ البته وقتی کار می‌کنیم و بتوانیم حقوق‌مان را سرموقع بگیریم، قطعا رابطه بهتری هم با عیدی دادن پیدا می‌کنیم. من از کودکی دوست داشتم عیدی‌هایم را جمع کنم و درواقع تنها زمانی بود که استقلال مالی پیدا کرده و برای پولم برنامه‌ریزی می‌کردم و حالا هم به دلیل همین حس دوست ‌دارم به دیگران عیدی دهم.

جام و آینه و خاطره‌بازی
یاسمینا: خرید جام و آینه برای سفره هفت‌سین مجله ایده‌آل، دقیقا مرا یاد زمانی انداخت که نزدیک مراسم ازدواج‌مان بودیم و با مادرهمسرم رفتیم جام و آینه خریدیم. جالب است که موقع عکاسی به این موضوع فکر می‌کردم که چقدر زود گذشت و حالا که دومین عید زندگی مشترک را پشت‌سر می‌گذارم، همه آن خاطرات برایم زنده شد.

امیریل: جام و آینه مرا یاد فضای ازدواج و سفره عقد خودم انداخت و شیرینی شروع زندگی مشترک‌مان با یاسمینا.

خدا را فراموش نکنیم
یاسمینا: برای همه اول از همه آرزوی سلامتی می‌کنم چون مهم‌ترین چیز در زندگی همین است. بابت داشته‌ها و نداشته‌ها خداوند را شکر کنید چون قطعا حکمتی در تمام آنها بوده است. همیشه قدر خانواده و اطرافیان‌تان را بدانید و عشق را هرگز فراموش نکنید چون بدون عشق نمی‌توان زندگی کرد.

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,ارجمند

امیریل: حس می‌کنم چون نوروز فضای قدرتمندتری دارد و مردم کدورت‌ها را کنار می‌گذارند و به هم نزدیک‌تر هستند، در نتیجه خداوند هم نگاه ویژه‌تری به آدم‌ها دارد و صدای مردم بهتر به گوش خداوند می‌رسد. حس می‌کنم در این ایام هرکسی آرزویی کند، برآورده می‌شود. آرزوی من برای همه و همه این است که ان‌شاءالله همیشه سالم و سلامت باشند و در کنار هم به آرامش برسند. هیچ‌وقت خدا را فراموش نکنند و آرزو می‌کنم که خداوند همیشه به ما نگاه کند.

About Author

Add a Comment