روشی ساده برای جوان ماندن با ماساژ درمانی

روشی ساده برای جوان ماندن با ماساژ درمانیReviewed by balanian on Oct 25Rating: 4.5روشی ساده برای جوان ماندن با ماساژ درمانی

روشی ساده برای جوان ماندن با ماساژ درمانی

ماساژ درمانی و جوانی بیشتر بدن

بسیاری از درمانگران و متخصصان ماساژ درمانی در سراسر جهان بر این باورند که دریافت ماساژ روزانه، ۶ خاصیت اعجاب‌انگیز و باورنکردنی دارند و به همین دلیل است که ماساژ در مکاتب مختلف بارها و بارها از سوی درمانگران و متخصصان به بیماران و حتی افراد سالم توصیه شده است.  یکی از مهم‌ترین فواید این نوع ماساژ برطرف‌کردن خستگی عضلات صورت است.

شاید بسیاری از ما تصور کنیم عضلات صورت در طول روز و برنامه‌های کاری ما کمترین حرکت و فعالیت را دارند و آن‌طور که باید و شاید در فعالیت‌های روزانه به کار واداشته نمی‌شوند درحالی‌که این ماهیچه‌ها نیز همانند تمامی عضلات و ماهیچه‌های بدن در طول روز نسبت به استرس‌ها و تنش‌های کار یا فشارهای زندگی روزمره تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و دچار خستگی و انقباض و اسپاسم می‌شوند.

ماساژ صورت در حقیقت یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای از بین بردن این خستگی است؛ خستگی‌ای که به مرور زمان موجب از بین رفتن شادابی، نشاط و جوانی پوست شده و با خود پیری زودرس به همراه دارد. دفع مواد زائد و سموم نیز یکی دیگر از فواید ماساژ درمانی است. علاوه‌بر این، تخیله سموم و مواد زائد در ماهیچه‌ها و بافت‌های صورت، برطرف‌کردن چین‌و‌چروک پوست، از بین بردن افتادگی عضلات صورت و بازگرداندن نشاط پوست از دیگر فواید ماساژ درمانی صورت است.  برای یادگیری این شیوه آموزشی در ۷ مرحله با ما همراه باشید.

مرحله اول

همیشه به یاد داشته باشید که برای ارائه ماساژ، فرد ماساژ‌دهنده و فردی که ماساژ را دریافت می‌کند باید در محیطی آرام، ساکت و به دور از هیجان و استرس قرار بگیرند تا به این ترتیب استرس و تنش‌ها را به یکدیگر منتقل نکنند.  بنابراین برای ارائه ماساژ بهتر است در اتاقی آرام و ساکت و به دور از هیاهو و سروصدا کار کنید.  برای شروع کار به یک تشک و بالش راحت احتیاج دارید. علاوه‌بر‌این، پیش از شروع کار یک تا ۲ قاشق غذاخوری اسانس یا روغن بادام شیرین را درون ظرفی ریخته و آماده کنید.

پیش از شروع ماساژ لازم است پوست صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید. دراین حالت توصیه می‌شود از یک شیرپاکن با منشا گیاهی استفاده کنید و تمامی پوست خود را از مواد اضافی پاکیزه کنید. سپس مطابق با شکل روبه‌رو در وضعیت مشابه قرار بگیرید و آماده ارائه و دریافت ماساژ صورت شوید.) توجه داشته باشید که فرد ماساژ‌دهنده باید در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرد تا بتواند ماساژ صورت را به بهترین شکل به دریافت‌کننده ماساژ ارائه دهد.


مرحله دوم

پس از آن‌که در وضعیت ذکر شده قرار گرفتید، سرانگشتان‌تان را به روغن آغشته کرده و به آرامی با حرکت‌های نرم و نوازش‌گونه از محلی که در شکل ۱ نشان داده شده به سمت پیشانی حرکت کنید.  به این ترتیب سرانگشتان شما از پایین صورت به سمت بالای صورت دریافت‌کننده ماساژ (پیشانی) حرکت می‌کند.

با ماساژدرمانی جوان بمانید

لازم است این حرکت را چند‌بار تکرار کنید و هربار سعی کنید میزان فشار سرانگشتان‌تان دست را به روی ماهیچه‌های صورت اندکی افزایش دهید.  دقت کنید این ماساژ باید خیلی نرم و آهسته روی صورت انجام شود و افزایش میزان فشار نیز به آرامی و با ملایمت صورت گیرد. علاوه‌بر‌این، باید مراقب بود که حین ماساژ فشاری به چشم‌ها وارد نشود.


مرحله سوم

در این مرحله باید سرانگشتان خود را به‌صورت افقی مطابق شکل در وسط پیشانی دریافت‌کننده ماساژ قرار دهید. اگر احساس می‌کنید در این حالت احتیاج به روغن بیشتری دارید می‌توانید سرانگشتان خود را اندکی به روغن بادام شیرین آغشته کنید.  سپس سرانگشتان خود را از وسط پیشانی به سمت طرفین پیشانی حرکت دهید.

با ماساژدرمانی جوان بمانید

در این حالت فشار سرانگشتان به پیشانی باید به‌گونه‌ای باشد که شما بتوانید استخوان سر را با انگشتان خود احساس کنید.  این کار را چند‌بار تکرار کرده و سعی کنید به این ترتیب عضلات پیشانی را به‌خوبی ماساژ دهید.


مرحله چهارم

در این مرحله دو انگشت اشاره خود را مطابق شکل، در طرفین بینی قرار دهید و با حرکت‌های نرم انگشت‌ها را از نقطه مورد نظر به سمت پیشانی هدایت کنید. در این حالت بهتر است میزان فشار سرانگشتان دست در موضع پیشانی نسبت به زمانی که سرانگشتان از روی بینی عبور می‌کنند بیشتر باشد.  این حرکت را چند‌بار تکرار کنید به این ترتیب، عضلات بینی و پیشانی را ماساژ داده و انرژی آن را تنظیم می‌کنید.

با ماساژدرمانی جوان بمانید

در این مرحله علاوه بر این می‌توانید با قرار دادن انگشتان در موضع معین شده با حرکت‌های دورانی روی عضلات بینی نیز کار کنید.  در این حالت باید دقت کنید که کانال‌های ورودی هوا به بینی را به‌طور کامل نبندید تا امکان تنفس برای فرد وجود داشته باشد. پس از این مرحله حرکت‌های دورانی سرانگشتان دست را در موضع گونه‌ها و اطراف دهان نیز تکرار کنید. این حرکت‌های دورانی به تخلیه انرژی، ریلکس شدن ماهیچه‌ها و سموم موجود در بافت‌های صورت کمک می‌کند.


مرحله پنجم

در این حالت از دو انگشت سبابه و شست هر دو دست باید استفاده کنیم.  این دو انگشت را با مقدار بسیار اندکی از روغن بادام شیرین آغشته کرده و دوسوی ابروها را در محل استخوانی بالای پلک با فشارهای ملایم و آرام ماساژ دهید.  در این حالت هر بار که قسمت ابرو و ماهیچه آن، میان دو انگشت قرار می‌گیرند آن را به‌مدت ۲ ثانیه نگاه داشته و بعد آن را رها کنید.

با ماساژدرمانی جوان بمانید

این فشار باید ملایم و در حدی باشد که دریافت‌کننده ماساژ احساس بدی نداشته باشد. این حرکت را می‌توانید برای ماهیچه‌های داخل حلقه چشم که زیر ابرو نیز قرار دارند، تکرار کنید.  باید دقت کنید که این ماساژها به آرامی و با ملایمت انجام شود.


مرحله ششم

در آخرین مرحله از ماساژ صورت لازم است با هر دو انگشت سبابه پلک‌ها را به آرامی و ملایمت ماساژ دهیم. در این حالت انگشت سبابه را روی پلک گذاشته و به آرامی و به‌صورت دایره‌وار پلک را ماساژ دهید. در مرحله بعدی با کمک انگشتان سبابه حلقه‌ای به دور چشم بکشید و با حرکت‌های آرام و نرم ماهیچه‌های حلقوی اطراف چشم را ماساژ دهید.

با ماساژدرمانی جوان بمانید

در این حالت انگشت‌ها را مطابق شکل در زاویه بیرونی چشم‌ها قرار داده و با حرکت دایره‌وار به سمت ماهیچه‌های پایینی و بعد ماهیچه‌های بالایی چشم حرکت کنید.  این ماساژ دایره‌وار را چند‌بار تکرار کنید تا ماهیچه‌های این ناحیه به‌خوبی ریلکس شوند.


مرحله هفتم

در این مرحله ماساژ صورت به پایان رسیده است.  در این حالت همانند لحظه نخست(مرحله اول) بهتر است با حرکت‌های آرام سرانگشتان خود را از عضلات پایینی صورت به سمت عضلات بالایی صورت حرکت دهید. به این ترتیب اجازه دهید دریافت‌کننده ماساژ ریلکس و آرام شده و برای دقایقی در آرامش و سکوت به استراحت بپردازد یا بخوابد.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment