دولت لبنان بالاخره مشکل زباله‌ها را حل کرد/فراخوان لبنانی‌ها برای اعتصاب سراسری

دولت لبنان بالاخره مشکل زباله‌ها را حل کرد/فراخوان لبنانی‌ها برای اعتصاب سراسریReviewed by بلانیان on Mar 14Rating:

دولت لبنان بالاخره طرحی را برای حل بحران زباله‌ها که از هفت ماه قبل به وجود آمده است، تصویب کرد.

به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، رمزی جریج، وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از نشست دولت که به تصویب طرحی برای حل بحران زباله‌ها انجامید، عنوان داشت که دو مرکز برای بازیابی و امحای بهداشتی زباله در نزدیکی بیروت ایجاد خواهد شد و سومین مرکز دفن زباله به مدت دو ماه برای جای دادن زباله‌هایی که از ماه ژوئیه انباشت شده است، بازگشایی خواهد شد.

بحران زباله‌ها در لبنان زمانی شروع شد که مرکز دفن زباله‌ها که در جنوب بیروت بود، بسته شد و جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشد.

در همین حال هزاران لبنانی در بیروت روز شنبه با شعار هشدار اخیر به دولت در صورت عدم دستیابی به راه حلی برای بحران زباله‌ها که از هشت ماه قبل در اطراف بیروت انباشت شده است، تظاهرات کردند. آنها هشدار دادند که حرکت در کشور را در روز دوشنبه فلج می‌کنند.

این تظاهرات همزمان با جلسه دولت لبنان که رویکرد تعیین کننده‌ای در دستیابی به راه حلی نهایی برای بحران زباله‌ها داشت، برگزار شد.

در همین حال، معترضان مدنی از میدان ریاض الصلح خواهان روز دوشنبه را به عنوان روز اعتصاب سراسری اعلام کردند و از مردم خواستند تا فرزندانشان را به مدرسه نفرستند و از جوانان خواستند تا به سر کار یا به دانشگاه نروند.

فعالان این اعتراضات از مردم لبنان خواستند تا در میدان ریاض الصلح برای شرکت در تحصنی که تا روز دوشنبه خواهد بود به آنها بپیوندند.

معترضان با این درخواست برای آنکه “دروغ‌های نهاد سیاسی را کسی باور نکند”، عنوان داشتند که زباله‌ها نتیجه فساد و شکست و معامله‌ها و لکه ننگی است که با دولت همراه خواهد بود.

 

About Author

Add a Comment