اوباما به دنبال اعمال نفوذ بر انتخابات آمریکا است

اوباما به دنبال اعمال نفوذ بر انتخابات آمریکا استReviewed by بلانیان on Feb 15Rating:

 

 در گزارشی از تلاش باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال نفوذ و تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

براساس این گزارش، اوباما با استفاده از سخنرانیهای قدرتمند خود تلاش میکند در جهت اهداف خود به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکل بدهد و در میزان آرای جانشین خود اعمال نفوذ کند.

وی در سفر خود به اسپرینگفیلد، جایی که مبارزات انتخاباتی خود را در ۸ سال پیش آغاز کرده بود، خواستار گفتمان مدنی بیشتر در میان قانونگذاران آمریکایی شد. وی در طول سخنرانی کم سابقه خود در مسجد بالتیمور نیز در سخنانی که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان را هدف گرفته بود احساسات ضد مسلمانان را رد کرد و به طور غیرمستقیم از ترامپ به خاظر اظهاراتش درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا انتقاد کرد.

اوباما در نشست خبری اخیر خود در کاخ سفید نیز گزارشی از روند مثبت اشتغال و اقتصاد در دولتش ارائه کرد که تلاشی بود برای تقویت جایگاه حزبش در انتخابات ریاست جمهور پیش رو.

هیل در ادامه با اشاره به اینکه بسیار به ندرت اتفاق افتاده است که یک حزب سه دوره متوالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ببرد نوشت؛ با توجه به شرایط دشوار دموکراتها در انتخابات، این اقدامات همگی تلاش باراک اوباما برای بهبود شرابط کاندیداهای حزب دموکرات در انتخابات محسوب میشوند.

این گزارس افزود: ماندن کاخ سفید در دست دموکراتها یک نقظه عطف و غرور برای باراک اوباما میشود چرا که اوباما نشان داده است هیچ تمایلی ندارد که قدرت در کاخ سفید به جمهوریخواهان منتقل شود.

About Author

Add a Comment