آموزش افزایش سرعت وای فای

آموزش افزایش سرعت وای فایReviewed by بلانیان on Feb 8Rating:

آموزش افزایش سرعت وای فای

آموزش افزایش سرعت وای فای

ممکن است از سرعت و قدرت مودم وای فای خود راضی نباشید و به فکر تهیه مودم دیگری باشد. در بعضی مواقع با تعویض مودم نیز مشکل حل نشده و همچنان در سرعت و قدرت آنتن دهی مودم مشکل وجود دارد.

 
در ادامه مطلب روش افزایش سرعت مودم وای فای را آموزش خواهیم داد.

 
۱- مودم یا روتر را در مرکز خانه قرار دهید.

قرار دادن روتر در گوشه های خانه یا نزدیک پنجره بخش اعظمیاز سیگنال ارسالی از سوی آن را هدر میدهد و این موجب عدم دسترسی به سیگنال آن در تمام بخش های خانه خواهد شد. بهتر است که نقطه ای در مرکز خانه را انتخاب کنید و مودم را در آنجا قرار دهید. اگر پریز تلفن یا کابل شبکه برای جابجایی روتر کوتاه است یک نسخه بلند را جایگزین کنید.

 
۲- تا حد ممکن روتر را در جایی مرتفع نصب کنید.

دو دلیل عمده برای اینکه روتر نباید روی زمین قرار بگیرد، وجود دارد. یکی از آنها این است که سیگنال منتشره تمایل به انتشار به سمت پایین دارد. و دلیل دوم نیز این است که ممکن است اشیای بیشتری جلوی انتشار سیگنال آن را بگیرند.

 
۳- روتر را از ابزارهای الکترونیک و ارتباطی دیگر دور نگه دارید.

کلیه ابزارهای الکترونیک و خصوصا ابزارهایی مانند تلویزیون، مایکروفر، تلفن بی سیم و … روی کیفیت سیگنال وای فای تاثیر منفی دارند. بهتر است که مودم یا روتر را در جایی دور از این ابزارها قرار دهید. این مساله باعث کاهش تداخل امواج و افزایش کیفیت سیگنال دریافتی خواهد شد.

همچنین اشیایی مانند آینه و کابینت آشپزخانه که از حجم زیادی فلز در آنها استفاده شده میتوانند تاثیر منفی روی عملکرد انتشار امواج توسط روتر داشته باشند.

 
۴- آنتن های روتر را عمودی نگه دارید.

قرار دادن آنتن های روتر در حالت عمودی باعث انتشار بهتر سیگنال میشود. به زبان دیگر آنتن هایی با سیگنال عمودی امواج را به صورت افقی انتشار داده و در نتیجه مساحت بیشتری را پوشش میدهند. اما در صورتی که روتر را روی دیوار نصب کرده اید آنتن ها را در امتداد روتر و نه به حالت عمود به آن تنظیم کنید.

 

About Author

Add a Comment